חדשות בעולם

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס: איראן וישראל עתרו זו נגד זו

המשלחת האיראנית לאו"ם דרשה לקיים דיון בגין תקיפות ישראל בלבנון ובאיראן, וחיסולו של איסמעיל הנייה. המשלחת הישראלית הגיבה בבקשה לקיים דיון על מתקפת החות'ים, בסיוע איראני

מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: שאטרסטוק)מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: שאטרסטוק)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם קיבלה היום (חמישי) פניות הן מהמשלחת האיראנית והן מהמשלחת הישראלית ונדרשה לקיים דיונים בגין "התקיפות ההדדיות".

המשלחת האיראנית טוענת כי ישראל היא זו שפגעה בריבונותה, וביצעה על אדמתה את ההתנקשות באיסמעיל הנייה. כמו כן, הוסיפה כי הפעולות האחרונות בלבנון והפגיעה בשגריר האיראני, אכן בוצעו על ידי ישראל.  

האיראנים הוסיפו כי "נעקוב אחר המתקפה על שליחנו בלבנון ונשמור על זכותנו להגיב על פי החוק הבינלאומי".

מנגד, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיש תלונה נגד החות'ים ואיראן למועצת הביטחון. זאת, בעקבות שיגור הטיל החות'י, שגרם לנזק בתחנת הרכבת במודיעין. דנון כתב במכתב התלונה כי "ב-15 בספטמבר החות׳ים שיגרו טיל בליסטי מתימן שכוון לפגוע במרכז ישראל. חייהם של אזרחים רבים היו נתונים בסכנה. החות'ים לקחו אחריות על המתקפה, והבטיחו פומבית להמשיך ולבצע תקיפות שכאלה. מאז 7 באוקטובר החות׳ים שיגרו מאות טילים נגד ישראל בתמיכת איראן".

הוא הוסיף כי "הגיע הזמן שמועצת הביטחון תגיב בעצמה לתוקפנות של איראן והחות'ים. אני קורא למועצת הביטחון לגנות את התוקפנות הבלתי חוקית של איראן והחות׳ים שמפירים פעם אחר פעם את החלטות האו"ם".

אחר הצהריים הודיע ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, כי יפנה למועצת הביטחון של האו"ם וידרוש "להפסיק את המלחמה הטכנולוגית של ישראל".

שר ההגנה האמריקני: "ארה"ב תומכת בישראל מול איראן, חיזבאללה ושותפיהם"

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ששוחח אתמול עם שר הביטחון יואב גלנט על רקע פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון, פרסם היום ברשת X כי "שוחחנו כדי לסקור את ההתפתחויות הביטחוניות האזוריות ולחזור על תמיכת ארה"ב הבלתי מעורערת בישראל, מול האיומים מצד איראן, חיזבאללה ושאר השותפים האזוריים של איראן".

אוסטין הוסיף: "הדגשתי את המחויבות של ארה"ב להרתיע יריבים אזוריים ואת מאמציה להפחית את המתיחות באזור. כמו כן, אישרתי מחדש את העדיפות להשגת הסכם הפסקת אש בעזה שיחזיר את החטופים המוחזקים בידי חמאס, לצד פתרון דיפלומטי מתמשך לסכסוך בגבול ישראל-לבנון שיאפשר לאזרחים משני הצדדים לחזור לבתיהם".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןמועצת הביטחון של האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה