חדשות בארץ

צה"ל סיכל פיגוע בגבול הצפון: מחבלים ניסו לפגוע במוצב

חוליית מחבלים התקרבה בחסות ערפל למוצב ציפורן בין מנרה למרגליות וניסו להטמין בסמוך אליו מספר מטענים. כוחות גולני ואגוז חיסלו שני מחבלים, השלישי נמלט. נסראללה נאם: "ישראל פגעה באזרחים"

אמצעי הלחימה שנתפסו אצל המחבלים (צילום: דובר צה"ל)אמצעי הלחימה שנתפסו אצל המחבלים (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר היום (חמישי) לפרסום כי סוכל שלשום ניסיון פיגוע במוצב ציפורן, בגבול הצפון, בין היישובים מנרה ומרגליות.

כוח משולב של לוחמי אגוז וגולני, שהיו במארב, זיהה חולייה בת שלושה מחבלי חיזבאללה שהתקרבה למוצב בחסות הערפל. המחבלים נשאו בידיהם מטעני חומר נפץ כדי להניח אותם סמוך לכוחות ולמוצב. שניים מהמחבלים חוסלו והשלישי נמלט. ברשות המחבלים נתפסו אמצעי לחימה.

בעקבות השיגורים הרבים מהבוקר לעבר יישובים בגליל העליון ואל גזרת אכזיב ונהריה, צה"ל תקף מספר פעמים בדרום לבנון. חלק מהמטרות שהותקפו הם מבנים אזרחיים שארגון הטרור הסב אותם לנקודות מסתור של מחבלים. בחלק מהמקומות, על פי המידע שבידי צה"ל, הוכנו מנהרות לשימוש המחבלים.

הערב הודיע דובר צה"ל כי הותקפו בדרום לבנון כ-30 משגרים ו-150 קנים, תשתיות צבאיות, מבנים צבאיים ומחסן אמצעי לחימה. קני השיגור נועדו לשיגור מיידי לעבר שטח הארץ.

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא הערב נאום בלבנון והתייחס למתקפות האחרונות במדינה. לדבריו, "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים. האירוע שהתרחש הוא שאלפי ביפרים היו ממולכדים, והם התפוצצו. ישראל התכוונה להרוג 4,000 איש בדקה אחת ופגעה בעיקר באזרחים. המעשה הוא לא אנושי ולא מוסרי. הוא פוצץ מכשירים מבלי שאכפת לו מי נשא אותם". כהרגלו, איים להגיב על "התוקפנות הישראלית".

נסראללה הודה עם זאת כי ארגונו ספג מכה: "אין ספק שספגנו מכה ביטחונית ואנושית גדולה, חסרת תקדים בתולדות האנושות ואולי בתולדות הסכסוך. קיבלנו מכה קשה אבל זה מצב של מלחמה. אנחנו מבינים שלאויב יש עליונות טכנולוגית. במיוחד כשהוא נתמך על ידי ארה"ב והמערב. כשאנחנו בסכסוך אנחנו מהמרים על ג'יהאד, התשה. ניצחנו הרבה פעמים עד כה".

בצל הכרזת שר הביטחון יואב גלנט, אמש, שמרכז הכובד עובר צפונה, צה"ל ממשיך לפעול ברצועה. הפלסטינים דיווחו על חיסולו של אחמד אל-ר'ול, אחיו של מחבל חמאס איסמעיל אל-רו'ל, ששימש גם בתור עיתונאי וחוסל מוקדם יותר במלחמה.

על פי צה"ל, כוחות חטיבה 401 שפעלו בחודש האחרון בשכונת תל א-סולטאן שברפיח, בדרום רצועת עזה, תחת פיקוד אוגדה 162, חיסל יותר מ-300 מחבלים ואת מרבית שרשרת הפיקוד של גדוד תל א-סולטאן.

בנוסף, אותר והושמד מחסן רקטות ארוכות טווח של חמאס ומחסני אמל"ח שבהם היו רובי צלפים, מחסניות, טילי נ"ט ורימונים.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה