חדשות בארץ

היועמ"שית לנתניהו: "לא אייצג אותך בבג"ץ, בעתירה הנוגעת לוועדת החקירה הממלכתית"

גלי בהרב מיארה הודיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליטה שלא לייצג אותו או את הממשלה. העתירה הוגשה על ידי משפחות שכולות ומשפחות חטופים, הדורשות הקמת ועדת חקירה כעת

המתקפה על העוטף (צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)המתקפה על העוטף (צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)
אא

היועמ"שית גלי בהרב מיארה הודיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא לא תייצג אותו, או את הממשלה, בדיון העתידי בבג"ץ, שיעסוק בעתירה הדורשת להקים כעת ועדת חקירה ממלכתית. כך דווח היום בכאן רשת ב'.

על פי הדיווח, נתניהו הודיע כי תוקם ועדת חקירה בסיום המלחמה והציע להקים ועדת בדיקה ממשלתית, בצירוף משקיפים בינלאומיים. מיארה מצידה טוענת כי הקמתה כעת של הוועדה הממלכתית תסייע לישראל במישור הבינלאומי, כולל בהתמודדות מול בית הדין הבינלאומי בהאג.

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי היועמ"שית התבקשה על ידי שופטי בג"ץ להגיב לעתירה בשם המדינה. על פי דיווח ב-ynet מיארה לא תתנגד לעתירה, ותודיע כי יש להקים ועדה ממלכתית ולא ממשלתית. בייעוץ המשפטי לממשלה סבורים כי אם ישראל תקים כעת ועדה, הרי שבית הדין יהיה חייב להכיר בכך, שכן על פי החוק הבינלאומי מדינה שמקיימת בדיקה עצמאית לתלונות כלפיה, לא תעמוד לדין בינלאומי.

יש לציין כי ועדת חקירה ממלכתית, בניגוד לממשלתית, מוקמת על ידי בית המשפט העליון, ובראשה ניצב מכהן או בדימוס. לעומת זאת, ועדת חקירה ממשלתית ממונה על ידי הממשלה.

העתירה לבג"ץ הוגשה לפני כארבעה חודשים על ידי משפחות שכולות, משפחות מפונות, וקרובי חטופים. העותרים דורשים לחקור את הדרג המדיני, את כוחות הביטחון, את השירות הציבורי, ואת כל מי שהייתה להם נגיעה כלשהי לתהליכים ולהחלטות לפני וביום השביעי באוקטובר.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:בג"ץועדת חקירה ממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה