חדשות בארץ

חדשות השבת: צמרת כוח רדואן חוסלה בלב ביירות, כוננות ספיגה בישראל

בתקיפה ממוקדת של חיל האוויר ברובע הדאחייה, מעוז החיזבאללה, חוסלו מ"מ רמטכ"ל הארגון, אברהים עקיל, וכעשרה בכירים נוספים בפיקוד הזרוע הצבאית. לבנון דורשת את כינוס מועצת הביטחון

אא

מ"מ רמטכ"ל חיזבאללה, ואחד עשר מבכירי כוח רדואן, חוסלו במנהרה בלב ביירות - אברהים עקיל, מפקדו העליון של כוח רדואן בחיזבאללה ומי ששימש באחרונה כמ"מ רמטכ"ל הארגון, חוסל אתמול (שישי) ביחד עם אחד עשר מבכירי הזרוע הצבאית. החיזבאללה אישר היום רשמית את דבר מותם.

עקיל שהה במנהרה בלב רובע הדאחייה. הוא קיים במקום פגישה עם המפקדים, וככל הנראה גם עם נציגים של משמרות המהפכה האיראניים. ארה"ב הציבה על ראשו של עקיל פרס של 7 מיליוני דולרים, בעקבות פיגועים כנגד חיילים אמריקניים בעבר.

לאחר חיסולו על ידי צה"ל של רמטכ"ל החיזבאללה, פואד שוכר, בחודש אפריל, החל עקיל לשמש בתפקיד מ"מ הרמטכ"ל.

היום ה-351 למלחמה, כ-200 שיגורים אל הצפון - חיזבאללה שיגר במהלך סוף השבוע כ-200 רקטות וכטב"מים לעבר יישובי הצפון. אדם אחד נפצע קל ביישוב אורטל, כתוצאה מפגיעת רסיסים.

צה"ל תקף לכל אורך סוף השבוע בדרום לבנון. על פי דובר צה"ל, הושמדו כאלף קני שיגור במספר מרחבים לרוחב דרום לבנון, וגם בקרבת נהר הליטני, כ-30 קילומטרים צפונית לגבול ישראל.

בעקבות חיסולה של צמרת כוח רדואן, ולצד השיגורים הרבים אל צפון הארץ, במקביל לתקיפות צה"ל בדרום לבנון, נמשכת בישראל כוננות הספיגה. המרחב האווירי הישראלי נסגר לטיסה עבור מטוסים אזרחיים מחדרה צפונה, עד להחלטה אחרת. מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, ציין כי "ממשיכים לעמוד בכוננות הכי גבוהה שיכולנו לשים את חיל האוויר".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "הימנע ממלחה רחבה" - ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, התייחס למתווה לשחרור חטופים ולהסלמה בגבול הצפון. לדבריו, "אנחנו עדיין עובדים על יוזמת גישור עם קטאר ומצרים, אולם לא בטוחים שמה שקיים כרגע יביא את הצדדים להסכים למתווה. קטאר ומצרים מדברות עם חמאס, וארה"ב עם ישראל. הממשל מעוניין ברגיעה בגבול הצפון ובהשבת התושבים לבתיהם. החשש מהסלמה קיים. אנחנו רוצים להימנע ממלחמה רחבה שנמנענו ממנה במשך 11 חודשים. מקווים שלא נגיע אליה".

סאליבן התייחס גם לחיסול עקיל: "בכל פעם שנעשה צדק עם טרוריסט שיש לו דם אמריקני על הידיים - זו תוצאה טובה".

חוסלו מחבלים בעזה, שניסו להשתלט על משאיות סיוע הומניטרי - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו היום באופן ממוקד מחבלים של חמאס, שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית ספר "אל-פלאח" שבעיר עזה. מתחם הפיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל.

בנוסף, לוחמים שאבטחו את הציר ההומניטרי, זיהו חמושים בוזזים משאית סיוע הומניטרית. בסגירת מעגל מהירה הכוחות הכווינו רחפנים שאיתרו את החמושים, אשר נמלטו ברכב, וחיסלו אותם באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. מחבל נוסף שנמלט מהרכב חוסל גם כן.

כוחות חטיבת גבעתי שפועלים בשבועות האחרונים במרחב רפיח, חיסלו עשרות מחבלים, איתרו אמצעי לחימה רבים והשמידו תשתיות טרור ופירי מנהרות. בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ופיקוד הדרום, חוסל המחבל מחמד מנצור, שהיווה מוקד ידע טכנולוגי משמעותי במודיעין הצבאי של חמאס.

דוח הביניים של חקירת תאונת המסוק ברפיח: ענני אבק היו גורם מרכזי להתרסקות הטרגית - צה"ל סיים את תחקיר האסון בו נהרגו בשבוע שעבר 2 לוחמי יחידת 669 בהתרסקות מסוק חילוץ ברפיח. בתאונה נפצעו 6 נוספים. 

התחקיר, שהוצג למשפחות, קבע כי המסוק שהוזנק לפינוי פצוע קשה ממנחת במרחב רפיח, החל בנחיתה בשטח מאוים, לצורך הפינוי. בשטח שררו תנאי ראות לא פשוטים ואבק רב. תנאים אלו הובילו בסבירות גבוהה את צוות המסוק להתמצאות מרחבית שגויה בתהליך הסופי של הנחיתה, וכתוצאה מכך לפגיעת המסוק בקרקע.

האירוע לא נגרם כתוצאה מאש אויב, ונשללה השפעת מרכיבים טכניים חריגים על התרחשות האירוע. כמו כן, הצוות נמצא כשיר למשימה.

בתאונה נהרגו שני לוחמי 669: רס"ם (במיל') דניאל אלוש, בן 37 מתל אביב-יפו, ורס"ם (במיל') תום איש-שלום, בן 38 מנס הרים. שמונה חיילים נוספים נפצעו, חמישה הוגדרו במצב קשה. אתמול עדכן המרכז הרפואי סורוקה כי מצבם השתפר בעקבות ניתוחים שעברו, ומצבם מוגדר כעת בינוני.

משרד החוץ הגיב לבית הדין הפלילי בהאג - מדינת ישראל הגישה אתמול התנגדות רשמית לסמכות השיפוט של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ולחוקיות של בקשת התובע להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל יזמה שני הליכים משפטיים נפרדים. באחד, ישראל הבהירה כי בית הדין נעדר כל סמכות ביחס לתיק הנדון. בהליך השני, ישראל פירטה כיצד הפר התובע באופן בוטה את חוקת בית הדין ועקרון המשלימות, בכך שלא פעל כנדרש כדי לאפשר לישראל, לפני קידום פעולותיו, לממש את זכותה לחקור בעצמה את הטענות אותן הוא מעלה".

במשרד החוץ הוסיפו כי "‏מדינות מובילות שונות, לרבות מדינות החברות בבית הדין, ארגונים ומומחי משפט מרחבי העולם שותפים לעמדות שהציגה ישראל בנושאים אלו. אין עוד דמוקרטיה בעלת מערכת משפט עצמאית ומוערכת - כפי שמתקיימת במדינת ישראל - שקיבלה יחס מפלה שכזה מהתובע. למרות זאת, ישראל נשארת איתנה במחויבותה לשלטון החוק והצדק ותמשיך להגן על אזרחיה מפני ההתקפות והזוועות המתמשכות של חמאס ושלוחות הטרור האחרות של איראן, בהתאם לדין הבינלאומי".

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה דיון בתלונה מצד לבנון - לבנון ביקשה ממועצת הביטחון של האו"ם לקיים דיון חירום בנושא "ההתפתחויות האחרונות בלבנון". בדיון, שנערך הערב, השתתפו השגרירים מאיראן ולבנון. השגריר הישראלי דני דנון נאם בדיון והבהיר כי "חלון ההזדמנויות הדיפלומטי הולך ונסגר". דנון קרא למועצת הביטחון לפעול מול התוקפנות של איראן וחיזבאללה.

שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו-חביב, האשים את ישראל במתקפה האלקטורנית ואמר: "ישראל ברחה מלבנון ב-2000 וכעת היא חוזרת על טעויות העבר". השגריר דנון ענה לו: "אם תמשיך להתעלם מהתוקפנות של חיזבאללה, הסבל של העם הלבנוני יהיה על הכתפיים שלך! אפשרתם לארגון טרור לבנות מדינה בתוך מדינה ולהמיט הרס על העם שלכם. במקום להאשים את שכנתכם שוחרת השלום, הגיעה השעה לנקוט פעולה ולרסן את חיזבאללה. רק כך תמנע הסלמה נוספת".

תחזית מזג האוויר: גשם - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד מעונן. עד לשעות הצהריים ירד גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. הטמפרטורות תהיינה מעט נמוכות מהממוצע לתקופה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום שני יהיה מעונן חלקית, בבוקר ירד גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. הטמפרטורות תהיינה מעט נמוכות מהממוצע לתקופה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה