מעניין

לא שוטפים פנים כל בוקר? כדאי שתקראו את זה

מחקר שהתפרסם ברשתות החברתיות יצר בהלה בקרב הציבור: מתברר כי יצורים קטנים מתהלכים על הפנים שלנו בכל יום. למה זה עלול לגרום, ומה הרופאים חושבים על זה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם לא שוטפים פנים כל בוקר, כדאי שתדעו שישנם יצורים מיקרוסקופיים שחיים על הפנים שלכם. גולשים ברחבי האינטרנט נחשפו בימים האחרונים לעובדה לא פשוטה: מחקר קבע כי קרדיות זעירות חיות על הריסים שלנו, ניזונות משאריות עור ומתהלכות על הפנים בלילה. בעוד שהקרדיות האלו נחשבות חלק טבעי מהמיקרוביום של העור, ההשלכות עלולות להיות מטרידות.

השלכות המחקר התפרסמו במקור בפורום רדיט, שבו משתמשים דנו בעובדות רפואיות מטרידות שאינן ידועות לרוב הציבור. אחד המשיבים ציין כי קרדית הריסים, טפיל עם שמונה רגליים, חיה על עור הפנים שלנו ומבצעת פעולות טבעיות כמו אכילה והטלת ביצים על עורנו. דבר זה גרם לגולשים רבים לחשוב מחדש על שגרת ניקוי הפנים שלהם בבוקר.

הקרדית המדוברת עוזרת להסיר שאריות עור מתות. עם זאת, ריבוי שלה יכול להוביל לבעיות כמו דלקות עור. בשל כך, הדיון המעניין עבר במהירות גם לרשתות החברתיות, שם הגולשים הגיבו בזעזוע למחשבה שקרדיות מתהלכות להם על הפנים כל לילה.

בעוד שקרדיות הריסים יכולות לעורר תחושה לא נעימה, מומחי עור מציינים שרחיצת הפנים בבוקר אינה הכרחית לכל אחד. רופאים מסבירים כי ניקוי תכוף של הפנים עלול דווקא להפר את האיזון הטבעי של העור ולגרום לבעיות. ד"ר סטפני סקסטון דניאלס מציינת כי אם כבר שטפתם את הפנים בלילה, אולי אין צורך לחזור על כך בבוקר.

עוד נמצא, כי במיוחד עבור אלו עם עור יבש או רגיש, מומלץ לצמצם את השימוש בסבון וניקוי אגרסיבי. במקרים כאלה, שטיפה פשוטה עם מים בבוקר עשויה להספיק.

אז מה כדאי לעשות? התשובה תלויה בסוג העור שלכם. בעוד שישנם אנשים שזקוקים לשטיפה פעמיים ביום, אחרים יכולים להסתפק בפעם אחת. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם רופא.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:הגיינהשטיפת פנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה