חדשות בארץ

גם במגדל העמק והגולן: היכן התבטלו הלימודים היום?

בעקבות הירי הכבד לצפון, במספר יישובים לא יתקיימו לימודים. הבעיה: ייתכן שמספר היישובים יגדל בהמשך, מה שיצריך את משרד החינוך להיערך מחדש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעקבות הירי הכבד לצפון, פורסמו הלילה שינויים בהנחיות פיקוד העורף, האוסרים על קיום לימודים ביישובי הגליל, המפרץ והעמקים. מועצות ויישובים באזור הודיעו להורים כי הלימודים לא יתקיימו היום במסגרות החינוך השונות.

בעיר חיפה, בוטלו כל הלימודים בכלל מוסדות החינוך, כולל החינוך המיוחד, הצהרונים והחוגים. כמו כן, נסגרו כל מרכזי הספורט והתרבות העירוניים. "היום לא יתקיימו לימודים פיזיים במוסדות החינוך בכל הרצף החינוכי, מגן ועד י"ב", נכתב בהודעת העירייה לתושבים. עוד הוסיפו כי במערכת החינוך ילמדו פיזית במתכונת חלקית ובאופן שיאפשר לכל התלמידים להגיע למרחבים מוגנים תקניים שאליהם ניתן להגיע תוך דקה. בנוסף, חופי הרחצה יהיו סגורים, המרכזים הקהילתיים ומתקני הספורט יפעלו רק אם יש להם מיגון תקני.

בקריית ים מערכת החינוך תפעל באופן חלקי, כשלא יתקיימו לימודים במעונות, ובמיעוט של בתי הספר. הלימודים בקריית מוצקין יתקיימו רק במוסדות שהם ממוגנים. בנשר יתקיימו הלימודים רק בבתי ספר ממוגנים וכך גם בטירת הכרמל. באוניברסיטת חיפה יעברו למתכונת עבודה מהבית.

גם במגדל העמק, בעמק יזרעאל וברמת הגולן הודיעו על ביטול הלימודים, על מנת לשמור על ביטחון התלמידים והצוותים החינוכיים. ייתכן שבהמשך מספר היישובים יגדל. כך למשל, באזור יקנעם בו הלילה היו אזעקות. במידה והמצב הנוכחי יימשך, במשרד החינוך יצטרכו למצוא פתרון לנושא, בין היתר את נושא מעבר ללמידה מרחוק, כפי שהיה נהוג בתקופת הקורונה. בשלב זה, במשרד החינוך עדיין לא הוציאו הוראות חדשות, אך לא מן הנמנע שזה יקרה בהמשך, בכפוף למצב. בשלב זה, ההחלטות של היישובים לגבי לימודים מרחוק הן פרטניות בלבד.

ההחלטות על ביטול הלימודים באות לאחר ליל ירי אינטנסיבי על יישובים בצפון הארץ, כולל אזעקות ושריפות. כחלק מהתגובה למצב הביטחוני, מתבצע מעבר ללמידה מרחוק במקומות שבהם הדבר אפשרי.

כזכור, לפי ההנחיות, בצפון הגולן, קו העימות, דרום הגולן, עמק הירדן, גליל עליון, מרכז גליל, גליל תחתון, המפרץ והעמקים מותרת התקהלות בשטח פתוח של עד 10 איש, ובמבנה - עד 100 איש. לגבי מקומות העבודה - רק במבנים שבהם אפשר להגיע למרחב מוגן מותרת הפעילות.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:לימודיםמלחמה בצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה