חדשות בעולם

מקומם: האו"ם דורש חסינות מלאה לאנשי אונר"א שהשתתפו בטבח

לטענת אנשי האו"ם, מדובר בחסינות מכוח מעמדם כעובדי ארגון בינלאומי הפועל תחתיו. הדברים מגיעים למרות העדות שהגיעה מחטופות, לפיה אנשי אונר"א החזיקו בהן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מצחיק או עצוב? במסמך רשמי שהוגש לאחרונה לבית המשפט בארה"ב, האו"ם טוען כי עובדי סוכנות אונר"א שהיו מעורבים בטבח בשמחת תורה נהנים מחסינות משפטית מלאה מפני תביעות. לטענתם, מדובר בחסינות מכוח מעמדם כעובדי ארגון בינלאומי הפועל תחת האו"ם, והמסמך קובע כי האו"ם לא ויתר על חסינותם במקרה זה. "מאחר שהאו"ם לא ויתרו על חסינותם, ארגון המשנה שלה, אונר"א, ממשיך ליהנות מחסינות מוחלטת, ויש לדחות את התביעה", נכתב במסמך.

לפי פרסום בחדשות 12, לטענת משרד המשפטים האמריקני, התביעה שהוגשה נגד אונר"א אינה מציגה עילה מבוססת שתוביל להסרת החסינות. כך, המשמעות בפועל היא שבני משפחותיהם של הנפגעים מהטבח נדרשים להוכיח כי יש עילה משפטית תקפה להפרת החסינות שממנה נהנים עובדי האו"ם. על פי המסמך, מדובר בעובדים שהיו מעורבים ברצח, חטיפה והחזקת חטופים בעזה, אך למרות חומרת המעשים המיוחסים להם, הם עדיין מוגנים משפטית תחת חסינות בינלאומית.

דיצה היימן, שנחטפה והוחזקה במשך 49 ימים על ידי מורה של אונר"א, חשפה בעדותה את המציאות הקשה שעברה, שאחריה קשה להבין מדוע האו"ם מנסה לגונן על המשתתפים בטבח. "יום אחרי הטבח, שני מחבלים רעולי פנים לקחו אותי מביתי לעבר מבנה עם הלוגו של אונר"א", אמרה והוסיפה כי הוחזקה בתנאים מחפירים: היא קיבלה אוכל פעם ביום בלבד, ניזונה מחטיפים עם תווית של אונר"א שהיו מיועדים לילדים בבתי ספר בעזה, והוזנחה מבחינה רפואית למרות מצבה הבריאותי הרעוע. "התקלחתי רק 3 פעמים במשך כל התקופה, ולא קיבלתי את התרופות שהייתי צריכה", תיארה.

היימן דיווחה גם על מעורבותם הישירה של אנשי אונר"א בהחזקתה: "שאלתי את החוטף אם הוא מורה, והוא ענה שכן, ושאכן הוא מורה של אונר"א". עדותה של היימן מהווה הוכחה לכאורה למעורבותם של אנשי אונר"א בפעולות האלה, כולל החזקת חטופים, אך לעת עתה הם ממשיכים ליהנות מחסינות משפטית – בתקווה שתוסר בקרוב.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:האו"םטבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה