חדשות בארץ

"נכנסו באמצע שידור חי": צה"ל פשט על משרדי אל-ג'זירה ברמאללה

לפי הדיווח, צה"ל פשט על המשרדים והורה לצוות העובדים לסגור אותם למשך 45 יום. הרשת המשיכה לעבוד מירדן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כוחות צה"ל פשטו על משרדי רשת אל-ג'זירה ברמאללה, והורו לצוות העובדים לסגור את המשרדים למשך 45 יום. כך דווח הלילה (בין שבת לראשון) בסוכנות הידיעות AP. על פי הדיווח, ההחלטה הגיעה בעקבות שידור חי שהרשת ביצעה בשפה הערבית, ובו נראו חיילי צה"ל בפעולה.

במהלך השידור החי נכנסו חיילים למשרדים, והודיעו לעיתונאים שהמקום ייסגר. "החיילים נכנסו באמצע השידור והורו לצוות לעזוב את המקום מיד", צוין בדיווח. רשת אל-ג'זירה המשיכה את השידורים מסטודיו חלופי בירדן.

יש לציין כי בחודש מאי האחרון אישרה הממשלה את סגירת ערוץ אל-ג'זירה בישראל, לאחר 28 שנות פעילות. הסגירה לוותה בחשש למשבר דיפלומטי עם קטאר. הצו, שנחתם על ידי שר התקשורת שלמה קרעי, מאפשר סגירה ל-45 יום, עם אפשרות להארכה או ביטול.

הצו מעניק למדינה כלים למניעת שידורים, החרמת ציוד, חסימת אתרי האינטרנט של הערוץ ושלילת תעודות לע"מ לעיתונאים.

כזכור, בחודש שעבר חשף דובר צה"ל מסמך ששייך לחמאס, משנת 2021, ובו עדות למעורבות של מחבל הנוח'בה שחוסל, איסמעיל אלע'ול, במלחמה. אלע'ול היה עיתונאי באל-ג'זירה. המסמך שנחשף אותר במחשבים של ארגון הטרור. הוא פירט רשימה של פעילים רבים בזרוע הצבאית של הארגון ואישר מאשר כי נכון לשנת 2021 אלע'ול היה הנדסאי בחטיבת עזה והיה חלק מארגון הטרור.

בחמאס ובאל-ג'זירה ניסו לאחרונה להציג את אלע'ול כעיתונאי הגון, אך מתברר כי הוא היה מחבל שפעל בשירות ארגון הטרור, ובכך היה חלק מהטבח. זהו לא המחבל היחיד שפעל כעיתונאי. אסמאעיל אבו עמר הפך לדמות מוכרת בתחילת המלחמה, כשתיעד את הטבח שביצע חמאס ושידר לכל העולם את הזוועות מניר עוז, אך צה"ל תקף אותו והוא איבד את רגלו בתקיפה ברפיח.

מתוך שידורי אל-גז'ירה

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חמאסאל-ג'זירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה