חדשות בארץ

נתניהו: נבחנת תוכנית איילנד לשליטה בצפון הרצועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר בדיון בכנסת כי התוכנית שהוצגה לו, בהובלת האלוף (במיל') גיורא איילנד, לפינוי צפון הרצועה ושליטה בסיוע ההומניטרי, תיבחן לצד תוכניות נוספות

נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בדיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון, כי "תוכנית האלופים של האלוף במיל' גיורא איילנד מונחת בפנינו, ויש בה היגיון". כך דווח בחדשות כאן 11. לדבריו, "זו אחת התוכניות הנשקלות אבל יש עוד כמה. אנחנו מחויבים לפרק את השליטה האזרחית של חמאס".

נתניהו הבהיר, עם זאת, כי "ממשל צבאי זו לא המטרה מבחינתי. זה אמצעי ולא מטרה. אנחנו לא רוצים לשלוט בשטח או להחזיק בשטח, לא לספח אותו. לא נספח את עזה".

התוכנית, אותה הגה ראש המל"ל לשעבר איילנד, נועדה להגביר את הלחץ על חמאס כדי לסייע בשחרור החטופים. היא כוללת, בין היתר, פינוי של כ-200 אלף עזתים מצפון הרצועה דרומה, שליטה צבאית מלאה על צפון עזה ושליטה על הסיוע הנכנס לרצועה. לטענת איילנד, תפיסת השטח תקומם את העזתים נגד חמאס.

באשר לקיפאון במשא ומתן לשחרור חטופים, אמר נתניהו בדיון בוועדת החוץ והביטחון כי הסכים ליוזמה האמריקנית: "לא שיניתי בה כלום. חמאס לא רוצה עסקה - בזה הכל מתחיל ונגמר. סינוואר רצה שנפסיק את הלחימה בזמן המשא ומתן, ולזה לא הסכמנו. סינוואר ביקש לערוך 29 שינויים במסמך שהוצג לו. רק הפעלת לחץ תשנה את המשוואה מבחינת סינוואר".

ראש הממשלה הוסיף כי "העסקה ראשונה התאפשרה בזכות לחץ מדיני מאוד גדול ולחץ צבאי מאוד גדול על החמאס". נתניהו חשף בדיון כי "לפי המידע שבידינו, מחצית מהחטופים בעזה בחיים".

פורום המפקדים והלוחמים במילואים, שבו חבר איילנד, הגיב לדברי נתניהו: "הפורום מברך את ראש הממשלה על הודעתו לקיום דיון 'בתוכנית האלופים', שנכתבה על ידי האלוף במיל' גיורא איילנד בשיתוף הפורום. מאז התפרסמה התוכנית, קיבל הפורום מאות תגובות חיוביות מכל גווני הקשת הפוליטית והצבאית. אנחנו חושבים שמערכת הביטחון יחד עם ראש הממשלה נתניהו חייבים לאמץ את תוכנית האלופים כדי לעמוד ביעדי במלחמה שהם הכרעת החמאס והחזרת החטופים".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חטופיםבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה