חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "מתכננים את צעדינו לימים הבאים, בצורה איכותית"

רא"ל הרצי הלוי נשא הצהרה לתקשורת והתייחס לחיסול בביירות: "הם תכננו איך להוציא את הפיגוע הבא, איך לחדור למדינת ישראל, לרצוח אזרחים, לחטוף חיילי צה"ל - אנחנו הקדמנו אותם"

הרמטכ"ל, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי מסר הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת בעת ביקור בבסיס חיל האוויר בתל נוף. הלוי התייחס לחיסול שביצע צה"ל שלשום בביירות ולהמשך הלחימה בצפון.

על פי הלוי, "ביום שישי האחרון פגענו בשרשרת הפיקוד של כוח העילית של חיזבאללה, יחידת רדואן, וגם המפקד הבכיר שלהם, איברהים עקיל, חוסל. אני יודע עד כמה זה מטלטל את הארגון. המפקדים האלה תכננו במשך שנים תוכניות לכיבוש הגליל, הם אחראיים להריגתם של אזרחים ישראלים רבים, גם חיילים לאורך שנים. הם תכננו איך להוציא את הפיגוע הבא, יכול להיות שזה מה שהם עסקו בו באותה פגישה ביום שישי אחר הצהריים, איך לחדור למדינת ישראל, לרצוח אזרחים, לחטוף חיילי צה"ל. אנחנו הקדמנו אותם".

הרמטכ"ל ציין כי הפגיעה בשרשרת הפיקוד של כוח רדואן היא מסר לחיזבאללה ולכל המזרח התיכון. הוא ציין שזו לא הפגיעה המשמעותית הראשונה בכוח הפשיטה המיוחד של חיזבאללה. מתחילת המלחמה בצפון הותקפו והושמדו תשתיות של הכוח לצד מחבלים הפועלים בו.

בהתייחסו למלחמה עד כה אמר הלוי: "במשך חודשים אנחנו גורעים את היכולות שחיזבאללה בנה לאורך עשרות שנים, שכבה אחרי שכבה, בדגש על יכולות השיגור והלחימה שלו. אנחנו מרחיקים את חיזבאללה מקו הגבול, המאיים על אזרחי ישראל, אלה שגרים בסמוך לגבול ורוצים לדעת שהוא לא יימצא שם יותר. חיסלנו למעלה מ-600 מחבלים, עשרות מהם מהצמרת הצבאית. המחיר שחיזבאללה משלם הולך וגדל, התקיפות שלנו ילכו ויתגברו".

על הימים הבאים הוסיף הרמטכ"ל: "היום בבוקר חיזבאללה ירה פעם נוספת לעבר הצפון, ירי לעבר אזרחים. אף מדינה ריבונית לא יכולה לאפשר איום כזה על אזרחיה ועל ריבונותה. חיזבאללה ממקם את המשגרים שלו בסמוך לאזרחים לבנונים ובכך הוא מסכן אותם. אנחנו נעשה את כל מה שנדרש להסיר ולסכל איומים לעבר מדינת ישראל. נחזיר את התושבים בביטחון לבתיהם, ואם חיזבאללה עדיין לא הבין זאת, הוא יקבל עוד מכה ועוד מכה - עד שהארגון הזה יבין".

"יש לנו עוד יכולות רבות שטרם הפעלנו אותן, אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה מאוד גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו מוכנים היטב לשלבים הבאים, ומתכננים אותם בצורה איכותית".

לסיום פנה הלוי לתושבי הצפון ואמר:  "אני זוכר היטב שקרוב לשנה אתם לא נמצאים בבתים שלכם, אני רוצה שתדעו - צה"ל עושה מסביב לשעון, עם כוחות רבים, בכדי להחזיר אתכם לבתיכם בביטחון. אנחנו לא נתפשר על הביטחון שלכם, של המשפחות שלכם, של הילדים שלכם".

בהתייחסו לדרום סיכם: "למעלה מאחד עשר חודשים, צה"ל נלחם בנחישות בדרום ובצפון, במקביל לפעילות בחזיתות ממזרח – יהודה ושומרון, תימן, עירק וכמובן איראן. אנחנו נלחמים למימוש מטרות המלחמה כולן – פירוק החמאס בעזה. השבת החטופים כולם זוהי משימה דחופה, גם כשאנחנו נלחמים בצפון, אנחנו לא מפסיקים לפעול למימוש המטרה החשובה והדחופה הזו".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:הרצי הלוימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה