חדשות בארץ

חיל האוויר תוקף בעומק לבנון; דובר צה"ל: התקיפות יימשכו

בהצהרה לתקשורת, חשף דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, כי חיזבאללה מסתיר טילי שיוט בתוך בתים אזרחיים בלבנון, וקרא לתושבי הכפרים בדרום המדינה להתרחק מבתים בהם מאוחסנים אמצעי לחימה: "חיזבאללה מסכם אתכם ואת משפחותיכם"

הגרי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הגרי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הבוקר (שני) הצהרה מיוחדת לאחר שחיל האוויר פתח בגל תקיפות נרחב בדרום ובעומק לבנון. הגרי אמר כי התקיפות יימשכו, וקרא לתושבי הכפרים בדרום המדינה להתרחק מבתיהם.

"בשעות האחרונות אנחנו מזהים היערכות של חיזבאללה לתקוף את אזרחי מדינת ישראל", אמר הגרי. "בזמן הקרוב אנחנו נתקוף מטרות טרור במרחב לבנון, להסרת האיום".

במסר מוקלט לתושבי לבנון, ששודר במהלך ההצהרה, חשף הגרי תיעוד המלמד כי חיזבאללה מסתיר טילי שיוט בתוך בתים אזרחיים בלבנון: "למעלה מ-20 שנה חיזבאללה פרס אמצעי לחימה בתוך בתים וחימש אותם. בכך הפך חיזבאללה את דרום לבנון למרחב לחימה. כך נראה כפר בדרום לבנון. חיזבאללה מאחסן טילי שיוט, רקטות, משגרים וכטב"מים בתוך בתים אזרחיים, בחסות האוכלוסייה הלבנונית, ומסכן בכך את האזרחים הגרים בכפר. אנחנו עוקבים אחר הפעולות האלה, מאתרים את אמצעי הלחימה ומשמידים אותם בתקיפות מדויקות".

חשיפת טיל השיוט שמחבלי חיזבאללה ניסו לשגר מתוך בית (קרדיט: דובר צה"ל)

"זו תקיפה שבוצעה לפני כמה שבועות. כעת אנחנו חושפים לראשונה את השיטה של מחבלי חיזבאללה, אשר מסתירים טיל שיוט בבית אזרחי לגמרי, בו הם מייצרים פתח ייעודי לשיגור הטיל, וממנו הם מבצעים שיגור של הטיל לעבר שטח מדינת ישראל. כאן ניתן לראות כיצד זיהינו את המחבלים פותחים את הפתח הייעודי במבנה וחושפים את הטיל. זיהינו זאת מהאוויר, בהתאם לכך ביצענו תקיפה ממוקדת, חיסלנו את המחבלים ומשם תקפנו באופן מדויק את המבנה ואת הטיל".

"אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים, בהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה, להתרחק מהם מיד. זאת לשם ביטחונכם והגנתכם. חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם. ב-8 באוקטובר חיזבאללה החליט להצטרף למלחמה לצד חמאס-דאעש. הוא גורר את לבנון והאזור כולו להסלמה רחבה. חסן נסראללה הוא האחראי לכך".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןחיזבאללהצה"לדניאל הגריחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה