חדשות בארץ

התוכנית הסודית נחשפת: זו הצעתו האכזרית של חיזבאללה למשפחות שיעיות עניות

מה מסתתר מאחורי הדלת? חיזבאללה מסתיר טילים לטווח ארוך, עם ראשי קרב כבדים, בבתים של משפחות עניות בדרום לבנון – וצה"ל משיב במתקפה אווירית ממוקדת כדי לחשוף את הסכנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התוכנית הסודית של חיזבאללה: ארגון הטרור השיעי מנצל את מצוקתם הכלכלית האיומה של משפחות רבות בכפרים בדרום לבנון, ולפני כמעט עשור השיק פרויקט צבאי אכזרי במיוחד. הארגון פנה למשפחות עניות המתגוררות בכפרים שיעיים ובדרום לבנון, והציע להם להקצות חדר בביתם תמורת תשלום. בחדר מיקם חיזבאללה טיל לטווח ארוך יחסית, עם ראש קרב כבד, שיהיה מונח על משגר - מוכן לשיגור באותו חדר צמוד לבית המשפחה שמאחסנת אותו. לחדר הזה יהיה גג שניתן יהיה להסירו בקלות, תוך דקות אחדות, ואז לזקוף את הטיל על המשגר ולשגר אותו. הכוונה הייתה שהמשפחות העניות ישמשו לטילים הכבדים מגן אנושי וגם הסוואה.

כאמור, ארגון הטרור התמקד במשפחות שיעיות עניות, שהיו זקוקות לתוספת הכנסה והתגוררו בכפרים שבאזור צור, צידון ואפילו מדרום לביירות. המיזם התפתח בעשור האחרון והתפתח עם השנים. חיזבאללה אף רכש מגרשים שעליהם בנה בתים והציע אותם בחינם למשפחות שיעיות, שיהיו מוכנות לאחסן לצידן בחדר מיוחד את הטילים לטווח בינוני שחלקם אמורים להגיע גם למרכז ישראל. טילים אלו היו מוכנים לשיגור תוך דקות ספורות בלבד.

עד עכשיו לא השתמש חיזבאללה בטילים אלו, כי שמר אותם לשלב משמעותי במלחמה עם ישראל, כאשר תכנן להפתיע את העורף הישראלי באזור המרכז – ולפגוע בתשתיות חשובות, צבאיות ואזרחיות, במעמקי שטח ישראל.

היום פתח צה"ל במתקפה להשמיד טילים אלו, וקודם לכן קרא דובר צה"ל למשפחות השיעיות שיש בבתיהם טילים – לעזוב את בתיהם במהירות כדי לא להיפגע כאשר החדר עם הטיל יותקף והטיל יושמד. דובר צה"ל הבטיח למשפחות כי מיד אחרי התקיפה הם יוכלו לחזור לבתיהם.

דובר צה"ל הדגיש בהודעתו את העובדה שחיזבאללה נלחם מתוך בתים של אזרחים שאמורים להיות לא מעורבים, ולכך שהוא משתמש בהם כמגן אנושי.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:טיליםחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה