חדשות בארץ

5 שנים אחרי רצח בני הזוג כדורי בירושלים: הורשע המחבל, תומך דאע"ש

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את וסים א-סייד, בן 34 מחברון, בעבירת רצח בנסיבות מחמירות על רקע לאומני. המחבל נעצר לפני כשנתיים, ומיוחסות לו עבירות נוספות של ניסיונות רצח ורצח, בשני פיגועים נוספים

זירת הפיגוע, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)זירת הפיגוע, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שני) את המחבל וסים א-סייד, תושב חברון בן 34, תומך דאע"ש, ברצח בנסיבות מחמירות של בני הזוג תמר ויהודה כדורי, שאירע בעשירי בינואר 2019, בביתם בירושלים. בנוסף, א-סייד הורשע בשתי עבירות של מעשה טרור, ניסיון לרצח ובעבירות נוספות, שכוללות את היותו תומך בארגון הטרור דאע"ש.

הכרעת הדין שניתנה התבססה על הודאות שנתן במהלך חקירתו, שחזורים שערך וראיות שכללו ממצאי DNA שהתגלו בזירות בהן פעל. המחבל טען שהודאותיו ניתנו שלא מרצון חופשי, אך טענותיו נדחו בידי בית המשפט.

על פי כתב האישום, ב-9 בינואר 2019 נכנס א-סייד לשטח ישראל, ובכליו שני סכינים, במטרה להרוג יהודים מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. הוא הגיע לירושלים, לשכונת ארמון הנציב, ושוטט ברחובותיה בחפשו אחר קורבן יהודי, בכוונה לרצוח אותו.

הנאשם זיהה נערה צועדת ברחוב והחל ללכת אחריה. כשהשיג אותה שלף את הסכין והחל לדקור אותה בפלג גופה העליון. הנערה צעקה, הצליחה להמלט והמחבל ברח. המחבל הגיע בהמשך לביתם של בני הזוג כדורי, יהודה בן 71 ותמר בת 68, ורצח אותם בדקירות סכין. המשטרה איתרה את גופות כעבור יומיים, לאחר שבתם של בני הזוג הזעיקה משטרה, וסיפרה שהוריה לא ענו לשיחות הטלפון.

רק באפריל 2022 חלה התקדמות בחקירה והחוקרים הצליחו לאתר ולעצור את המחבל. בחקירה התברר כי ימים ספורים לאחר רצח בני הזוג המחבל נכלא במאסר מנהלי למשך כשלוש שנים, בעקבות השתייכות למדינה האסלאמית, מבלי שהיה ידוע לכוחות הביטחון שהיה מעורב ברצח בני הזוג.

כמו כן התברר כי היה מעורב בניסיון רצח נוסף, ימים ספורים לפני רצח בני הזוג וניסיון רצח הנערה האחרת, עת ניסה לדקור נערה נוספת בשכונה בירושלים.

לאחר שהשתחרר ממעצר מנהלי, ביצע א-סייד את פיגוע הדקירה בארמון הנציב, שבו רצח פועל ממולדובה, איוון טירוונסקי, ופצע פועל אחר באורח בינוני. כעבור כחודש הוא אותר, נחקר והודה בשני מעשי הרצח וגם בניסיונות הרצח.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:פיגועירושליםבית המשפט המחוזי בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה