ראש השנה 2024

"וחדש עלינו": 3 רעיונות מפתיעים להגשת סימני ראש השנה בצורה חגיגית

ראש השנה מגיע, והסימנים הערוכים ברוב פאר והדר על השולחן הם חלק בלתי נפרד מאווירת החג. אספנו עבורכם 3 רעיונות מיוחדים להגשת הסימנים בצורה קצת שונה מהרגיל. רעיונות שיפתיעו את האורחים, וישאירו אותם עם טעם טוב והרבה שמחה. סימן טוב

אא

סימני ראש השנה הם חלק בלתי נפרד מהחג. הם טומנים בחובם רצונות, תפילות ושאיפות לשנה טובה ומתוקה, ויש להם גרסאות ומנהגים שונים. וכך כותב החפץ חיים: "כידוע יש תוקף וחוזק לסימנים טובים שאדם עושה בראש השנה, ולכן משתדלים לאכול דברים מתוקים ולברך ולהתפלל על המאכלים".

כאמור, לא לחינם גדולי ישראל קבעו שצריך לאכול סימנים שונים בסעודת ראש השנה, ולברך עליהם. אך מה לגבי ההגשה? איך אפשר להגיש את הסימנים בצורה יפה ומקורית? לפניכם שלושה רעיונות מקוריים ומרגשים להגשה מלכותית.

  1. צלחת סימנים אישית בעיצוב מינימליסטי

במקום צלחת גדולה ומרכזית שעוברת בין הסועדים, אפשר ליצור חוויה אישית ואלגנטית עם צלחת סימנים מיוחדת לכל סועד. בצלחת קטנה ומעוצבת יונחו כל סימני החג בצורה מדויקת ואסתטית – גרגירי רימון, תמר חתוך בעדינות וחתיכת דג קטנה. המינימליזם בעיצוב מדגיש את הייחודיות של כל סמל, ומייצר תחושת יוקרה שקטה, כך שכל סועד מרגיש שהוא מקבל תשומת לב אישית.

  1. קציצות סימנים

רוצים להשקיע? הפכו את הסימנים לפשטידות, קציצות או לביבות. מדובר כמובן בסימנים שהם ירקות: סלק, סילקא (עלי תרד או מנגולד), קרע – דלעת, רוביא – שעועית ירוקה. אפשר לשלב את הסימנים בתוך מאפים או בבלילה המיועדת לטיגון. שילוב הסימנים בתור מאפים או קציצות יוצר אלמנט של הפתעה, ומוסיף נגיעה יצירתית לשולחן החג. כל סמל הופך לחוויה מיוחדת של טעמים וצבעים.

  1. תבשיל ברכות חגיגי

במקום לחלק לצלוחיות קטנות את כל הסימנים, אפשר להכין תבשיל חגיגי אחד גדול שמכיל את כל הברכות (חוץ מתפוח, רימון, תמר ודג). מתאים למי שקצר בזמן, וגם למי שפחות מתחבר לטעם של קציצות או פשטידות מורכבות. התבשיל פשוט, צבעוני ויפה, וכשהוא מוגש בקערת הגשה מכובדת מכניס גיוון, צבע ותחושת משפחתית לשולחן החג.

המסורת של אכילת סימני ראש השנה מלווה אותנו מזה דורות, אבל אין ספק ששינוי קטן בצורת ההגשה יכול לתרום לתחושת ההתחדשות החגיגית. שילוב של יצירתיות בעיצוב השולחן יחד עם שמירה על אופי הסימנים יבטיחו סעודת חג מיוחדת ומרשימה. אז השנה, נסו משהו אחר והפתיעו את האורחים שלכם עם סימני החג בדרך בצורת הגשה קצת שונה. שנה טובה ומתוקה לכולם!

איזה רעיון  הכי אהבתם? יש לכם רעיון מקורי משלכם? כתבו לנו בתגובות

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:ראש השנהסימניםשנה חדשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה