חדשות בעולם

כעס באיראן על הנשיא החדש: קרא לשקול רגיעה מול ישראל

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן שוחח עם כתבים בעת ביקור בארה"ב, לרגל השתתפותו בעצרת המנהיגים באו"ם. טען שארצו מוכנה "להניח את הנשק אם ישראל תעשה זאת". התקשורת האיראנית השמרנית כינתה את דבריו: "בגידה"

נשיא איראן (צילום: לפי סעיף 27א')נשיא איראן (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

כעס באיראן בעקבות דברים שנשא הלילה (בין שני לשלישי) הנשיא החדש מסעוד פזשכיאן, בהתייחסו למאבק מול ישראל. הנשיא האיראני צוטט בתקשורת האמריקנית כי ארצו "מוכנה להניח את הנשק, אם ישראל תעשה זאת, ואז אפשר להגיע לרגיעה".

פזשכיאן הגיע לארה"ב כדי להשתתף מחר בעצרת המנהיגים באו"ם. הוא שוחח עם כתבים אמריקניים וציין כי ניתן להרגיע את המתיחות עם ישראל, ואיראן מוכנה לפעול לכך, אך הוסיף כי "החיסול של אסמאעיל הנייה בטהראן לא יישאר ללא תגובה מצידנו".

רשת בלומברג דיווחה כי על פי הנשיא האיראני, "ישראל רוצה לגרור את כל המזרח התיכון למלחמה רחבה על ידי התגרות באיראן ומשיכתה למלחמה של כמעט שנה עם חיזבאללה. אנחנו לא רוצים להיות הגורם לאי היציבות במזרח התיכון, שהשלכותיו עלולות להיות בלתי הפיכות. אנחנו רוצים לחיות בשלום ולא מחפשים מלחמה".

בתשובה לשאלה אם איראן תצטרף למלחמה לצד חזיבאללה מלבנון, השיב במעומעם: "נגן על כל קבוצה שתגן על זכויותיה ועל עצמה".

דבריו של פזשכיאן על אפשרות ל"הרגעת המתיחות והפסקת הלחימה מול ישראל" עוררו כעס במחנה השמרני באיראן. התקשורת המשרתת את המשטר האיראני כתבה על דברי הנשיא: "הוא בוגד בחזית ההתנגדות".

בעקבות הסערה שעוררו דבריו מיהר פזשכיאן לפרסם הודעה היום בצהריים, ולציין כי דבריו "לא הובנו כהלכה".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה