חדשות בארץ

תקיפה בביירות: חוסל ראש מערך הטילים של חיזבאללה

צה"ל תקף מבנה ברובע הדאחיה בבירת לבנון, בו שהה איברהים מחמד קביסי, מי שעמד בראש המערך האחראי על הירי אל עומק שטח ישראל. החיסול מגיע יממה לאחר ניסיון החיסול של עלי כרכי, מספר 3 בארגון הטרור

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

יממה לאחר ניסיון החיסול הכושל של עלי כרכי, מספר שלוש בחיזבאללה ומפקד החזית הדרומית, צה"ל תקף היום (שלישי) בביירות. היעד: איברהים מחמד קביסי, המכונה "אבו מוסא", ראש מערך הטילים של חיזבאללה. צה"ל אישר את דבר התקיפה וציין כי קביסי חוסל.

התקיפה כוונה למבנה בן שש קומות ברובע הדאחיה, המעוז של החיזבאללה. שלוש קומות בבניין נהרסו כליל. בלבנון דווח על לפחות שישה הרוגים ו-15 פצועים בתקיפה.

על פי דובר צה"ל, התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין. במהלך התקיפה היו עם קביסי מפקדים מרכזיים נוספים במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה.

קביסי פיקד על יחידות הטילים השונות של חיזבאללה, בהן יחידות הטילים המדויקים. לאורך השנים ובמהלך המלחמה, היה אחראי על השיגורים לעבר העורף הישראלי. על פי צה"ל, קביסי היווה מוקד ידע מרכזי בתחום הטילים והיה מקורב לבכירי ההנהגה הצבאית של חיזבאללה.

קביסי הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80', ומאז מילא שורה של תפקידים צבאיים מרכזיים בארגון, ביניהם בכיר במערך המבצעים בדרום לבנון ומפקד יחידת 'בדר' בחזית הדרום. במסגרת תפקידיו בארגון הטרור היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים כנגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.

במערכת הביטחון מייחסים לו את תכנון פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000, בו נחטפו ונהרגו סמ"ר בינימין (בני) אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סועאד, שהובאו בשנת 2004 לקבורה בישראל.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה