חדשות בארץ

ביידן בנאום באו"ם: "להחזיר את החטופים ולסיים את המלחמה בעזה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם בעצרת המנהיגים השנתית של האו"ם בניו יורק. בהתייחסו לישראל אמר: "אסור שהעולם ישכח את השביעי באוקטובר"

הנשיא ביידן (צילום: דוברות האו"ם)הנשיא ביידן (צילום: דוברות האו"ם)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם היום (שלישי) בפתח כינוס מנהיגי העולם, בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. עבורו היה זה נאומו האחרון באו"ם כנשיא.

כבר בחלק הראשון של נאומו התייחס ביידן האמריקני למלחמה בין ישראל לחמאס, ואמר כי "זה הזמן להחזיר את החטופים הישראליים ולהגיע להסכם על הפסקת אש שישים סוף למלחמה. החטופים עוברים גיהינום בעזה, וכך גם אזרחים עזתים חפים מפשע. אבל אסור שהעולם ישכח את זוועות ה-7 באוקטובר ואת הטבח של חמאס".

על המלחמה בין ישראל לחיזבאללה הוסיף נשיא ארה"ב: "חיזבאללה הצטרף למלחמה ללא שום התגרות. אף אחד לא רוצה מלחמה כוללת, אפשר לפתור את העימות בדרך דיפלומטית. אחרי יותר משנה של מלחמה, עשרות אלפים עדיין עקורים מביתם בצפון ישראל.  עדיין ניתן להגיע לפתרון מדיני בין ישראל ולבנון".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר בתגובה לנאום ביידן בעצרת הכללית: "אנו מעריכים את התמיכה של ארה"ב בישראל בשעה זו, בה אנחנו נלחמים מול כוחות הרשע. מהלך דיפלומטי תמיד עדיף על עימות, אך לאחר שנה בה החטופים נמקים במנהרות ותושבי הצפון לא יכולים לשוב לבתיהם, אנו נחושים להשיב את הביטחון לאזרחינו בכל דרך אפשרית".

בהמשך התייחס ביידן לסוגיות שונות בעולם, בתחום הכלכלה והאקלים וסקר את פעילותו המדינית לאורך הקריירה שלו. על המלחמה באוקראינה אמר: "המלחמה של פוטין נכשלה. אוקראינה עדיין חופשית וארה"ב תמשיך לתמוך בקייב".

את הכינוס פתח מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שהתייחס, איך לא, למלחמה בלבנון ובעזה. גוטרש אמנם קרא לשחרור החטופים הישראליים משבי חמאס, אך במקביל קרא לסיים את "המתקפה הישראלית" על עזה כי "הפלסטינים בעזה נמצאים בתוך סיוט מתמשך שמאיים על האזור כולו".

בנוגע להסלמה בלבנון אמר מזכ"ל האו"ם: "לבנון נמצאת על סף תהום. האזרחים בלבנון, בישראל ובעולם לא יכולים להרשות שלבנון תהפוך לעזה חדשה".

 

 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:ג'ו ביידןהעצרת הכללית באו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה