חדשות בארץ

הפיקוח על בתי הספר במזרח ירושלים: חברי כנסת ביקרו במוסדות מהם יצאו נערים לבצע פיגועים

חברי ועדת המשנה לפיקוח על החינוך בבתי ספר במזרח ירושלים קיימו סיור בבתי ספר, שהחליטו לעבור לשיטת הלימוד ישראלית. האבסורד: עשרות עדיין לומדים בשיטה הפלסטינית, ומקבלים מימון מהמדינה

ח"כ בוארון עם תלמידים במזרח ירושליםח"כ בוארון עם תלמידים במזרח ירושלים
אא

לראשונה, חברי ועדת המשנה לתוכניות הלימודים במזרח ירושלים והפיקוח עליהן, קיימו היום (שלישי) סיור בבתי ספר במזרח ירושלים. חלקם מלמדים את תכנית הלימודים הישראלית וחלקם את תכנית הלימודים הפלסטינית, התהוג'יה, וחברי הוועדה מבקשים ממשרד החינוך לדאוג להפסקת התקציבים המועברים אל אותם בתי ספר, אם לא יעברו לחינוך הישראלי.

חברי ועדת המשנה נפגשו עם צוותי הוראה ומנהלי בתי הספר, שאלו על תכני הלימוד, בחנו את תוכניות העבודה ושוחחו עם תלמידים ומורים - רובם כלל לא דיברו עברית. במסגרת הסיור, חברי הכנסת ביקרו ב-4 בתי ספר בשכונות שונות ברחבי העיר, בינהם סילוואן, ראס אל עמוד, א-טור, וכן ביקרו במרכז פסג"ה בעיר העתיקה, אשר אמון על הכשרת צוותי ההוראה.

לפי נתוני משרד החינוך, במזרח ירושלים ישנם 6,720 עובדי הוראה וכ-110 אלף תלמידים שלומדים ב-195 בתי ספר, מתוכם 108 בתי ספר רשמיים ו-89 בתי ספר המוגדרים "מוכר שאינו רשמי". מנהלת מחוז ירושלים הציגה עלייה של 2% בשנה האחרונה במעבר של תלמידים מהתוכנית הפלסטינית לישראלית, שהסתכם בכ-2,000 תלמידים, ובסה"כ לומדים עתה בתוכנית הישראלית בחינוך הרשמי במזרח ירושלים 18,800 מתוך 110,000 תלמידים.

יו"ר הועדה ח"כ אביחי בוארון: "החלטת הממשלה מתמקדת בהקניית השפה העברית לילדי מזרח העיר ובהחלפת תוכנית הלימודים הפלסטינית לתוכנית הישראלית. אלא שבמהלך דיוני הוועדה למדנו שרוב ככל המורים במזרח ירושלים למדו באוניברסיטאות ברשות הפלסטינית, כמו ביר זית א-נגאח ובג'נין. זה לא טוב ברמה הלאומית ולא נכון פדגוגית, וזה גם מה שמונע מעבר משמעותי לתוכנית הישראלית".

לדברי בוארון, ישראל חייבת להעסיק מורים שלא גדלו על המטען האידיאולוגי של הרשות הפלסטינית, מטען שהם מביאים איתם ללב ירושלים. "אירועי השביעי באוקטובר גרמו לכולנו להתפכח ולהבין שאי אפשר להפטיר כאשתקד. לאור הסיור והדיונים שקדמו לו, בכוונתנו ללמוד ולהעמיק עוד בסוגייה ויחד עם משרד החינוך, עיריית ירושלים וכלל הגורמים למצוא דרך להכשיר מורים כאן בישראל ולהביא לשינוי גם בעניין זה", סיכם בוארון.

יש לציין כי שניים מתוך ארבעת בתי הספר אשר ביקרו בהם חברי הוועדה, הם מוסדות אשר יצאו מהם תלמידים מחבלים שביצעו פיגועי טרור, ובאחד מהם אף לימד המורה פאדי אבו שחידם, שרצח את הצעיר אליהו קיי, בפיגוע דקירה ב-2021.

מנהל בית הספר התייחס ואמר: "גיניתי את זה בחריפות בפני התלמידים, אצלנו בביה"ס לא מזדהים עם שום ארגון טרור. בראיון עבודה למורה לא אשאל אותו האם הוא תומך בארגון טרור, אבל אם אדע שהזדהה או תמך בארגון טרור – אני לא אוותר".

עוד סיפר המנהל כי מתוך 7 תלמידים שהשתחררו מהכלא במסגרת עסקת שחרור החטופים בנובמבר האחרון, רק אחד עבר השתלמות של עיריית ירושלים ושב לספסל הלימודים.

כזכור, לפני כשבועיים קיימה הוועדה דיון בה התבשרו חבריה שמדינת ישראל החליטה להשקיע כמיליארד שקלים בבתי הספר במזרח ירושלים, בתוכנית חומש לחינוך ולימוד, ולמרות הנחיה ללמד לפי תוכנית הלימוד הישראלית, בתי הספר לא עושים זאת.

בנוגע למורים, התברר כי מתוך 6,700 שמועסקים במזרח ירושלים, כ-6,000 למדו באוניברסיטאות פלסטיניות, בשכם, ג'נין, חברון ועוד. חלק מאותם מוסדות נחשבים לאנטי ישראליים ופעלו בהם תאים של סטודנטים תומכי חמאס וג'יהאד.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:ועדת החינוךירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה