חדשות בעולם

עימות פוליטי: חברת הקונגרס הפרו פלסטינית נגד התובעת היהודיה

העימות שמסעיר את מישיגן: זעם הובע כלפי חברת הקונגרס, בטענה שאמירותיה, לפיהן התובעת היהודיה דנה נסל מפלה פלסטינים לרעה, מקוממות ושקריות: "זהו שימוש לא הוגן בדת שלי כדי לערער על האובייקטיביות שלי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עימות חריף פרץ לאחרונה בין חברת הקונגרס הדמוקרטית ממישיגן, ראשידה טאליב, לתובעת הכללית היהודיה של מישיגן, דנה נסל. הרקע לסכסוך נובע מהגשת כתבי אישום נגד 11 מפגינים פרו-פלסטינים, שלטענת טאליב, נעשה ממניעים מפלים. נסל דחתה בתוקף את ההאשמות, וטענה כי מדובר באמירה "אנטישמית ושגויה".

טאליב, חברת קונגרס ידועה בתמיכתה במאבק הפלסטיני, טענה כי נסל נוקטת בקו נוקשה במיוחד כלפי מפגינים פרו-פלסטינים. לדבריה, התובעת "מתנהלת בצורה שונה" כאשר מדובר בנושא הקשור לפלסטין, והדגישה כי ההתנהלות עשויה לנבוע מהטיות אפשריות. אך על פי שטאליב לא התייחסה ישירות ליהדותה של נסל, תגובתה עוררה סערה.

נסל הגיבה להאשמות בפוסט ברשת X, שבו גינתה את דבריה של טאליב, וטענה כי אלו רומזים על כך שיהדותה משפיעה על עבודתה: "זהו שימוש לא הוגן בדת שלי כדי לערער על האובייקטיביות שלי", כתבה נסל. בהמשך הצטרפה גם מושלת מישיגן, גרטשן וויטמר, לגינויים ואמרה כי האשמותיה של טאליב מהוות אמירה אנטישמית.

תגובת הקהילה היהודית במישיגן לא איחרה לבוא. היא הביעה זעם על הדברים, וטענה כי מדובר בהאשמה חסרת בסיס. ג'רמי מוס, מחוקק יהודי מקומי, הגדיר את דבריה של טאליב כ"מבחילים", ויו"ר הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלאט, הוסיף כי מדובר ב"דעה קדומה".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אנטישמיותפרו פלסטיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה