חדשות בארץ

"אנחנו במצוקה כלכלית": מעונות היום סגורים, ההורים יקבלו פיצוי?

פורום מסגרות החינוך פנה למשרד האוצר בבקשה לפטור ההורים מהתשלום בזמן שהמעונות סגורים: "מפעילים המעונות נתקלים בקשיים לתחזק את המבנים ולשלם שכר לעובדות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פורום מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל פנה בבהילות לשרי האוצר, החינוך והעבודה, בדרישה לסיוע מיידי במימון הפעלת מעונות היום לגיל הרך. הפורום מבקש פתרון דחוף בעקבות סגירת המעונות בצפון, אשר משפיעה על כ-100,000 ילדים ו-20,000 עובדות הנמצאים בטווח הלחימה.

במכתב שנשלח לשרים, צוין כי ההורים נמצאים במצוקה כלכלית קשה, ויש לפטור אותם מתשלום שכר לימוד עבור הימים בהם המעונות סגורים. בנוסף, הארגונים המפעילים את המעונות נתקלים בקשיים לתחזק את המבנים ולשלם שכר לעובדות, ולכן נדרש סיוע כספי בדמות מקדמות תשלום כדי לאפשר את המשך הפעילות.

למרות הסגירה הפיזית של המעונות, צוותי המעונות ממשיכים במתן סיוע טלפוני ושומרים על קשר עם הורי הילדים. עם זאת, המצב דורש פתרונות דחופים על מנת להבטיח את חידוש פעילות המערכת לאחר המלחמה.

הפורום דורש שלושה צעדים עיקריים:

1. פטור מתשלום שכר לימוד להורים עבור הימים בהם המעונות סגורים.

2. מתן מקדמות לתשלום לארגונים על מנת להבטיח שכר לעובדים.

3. תשלום הוצאות התחזוקה והשימור של המעונות.

יו"ר הפורום, ליאור גבאי, הדגיש כי יש לפעול במהירות כדי למנוע פגיעה חמורה נוספת בפעילות המעונות ובשירות החיוני שהם מספקים להורים ולילדים.

 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:משרד האוצרמעונות יום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה