חדשות בארץ

פקקי ענק עצומים בלבנון: מאות אלפים נוטשים את בתיהם

חיל האוויר ממשיך בתקיפות עזות בלבנון, ושיגר אזהרה לתושבים לעזוב את בתיהם. עומסי תנועה כבדים בדרכים מדרום לבנון לכיוון עיר הבירה בירות

אא

מאות אלפי אזרחים לבנונים נענו לאזהרות צה"ל וממשיכים גם הבוקר (רביעי) בבריחה באזורי הלחימה בלבנון. בעקבות ההימלטות ההמונית, נוצרו עומסי תנועה כבדים בדרך מדרום לבנון לעיר הבירה בירות.

בגלי צה"ל פורסם כי שר החוץ הלבנוני העריך שכחצי מיליון בני אדם עזבו את בתיהם בדרום לבנון בימים האחרונים, ועלו לכיוון צפון המדינה.

כזכור, אתמול נתניהו אמר לתושבי לבנון: "המלחמה שלנו לא אתכם, המלחמה שלנו היא עם חיזבאללה. נסראללה מוביל אתכם לסף התהום. אמרתי לכם אתמול להתפנות מהבתים שבהם הוא שם לכם טיל בסלון ורקטה בגראז'. מי שיש לו טיל בסלון ורקטה בגראז׳ - לא יהיה לו בית".

ב"א-נהאר" הלבנוני צוטטה אחת מתושבות דרום לבנון, שתיארה כי יצאה לבירות בשעה 10:00 בבוקר, והגיעה למחרת ב-7:00 בבוקר. אחרת סיפרה כי יצאה ב-15:00 מאזור צור, והגיעה למחרת ב-8:00 בבוקר לאזור דוחה א-חס בהר הלבנון. עוד תוארה בכתבה העובדה כי הלבנונים משוועים לכל כלי רכב כדי להימלט מאיזור, ורבים מהם הצטופפו בטרקטורים ומשאיות כדי להימלט מבתיהם.

חיל האוויר ממשיך גם הבוקר בתקיפות עזות בלבנון. במהלך הלילה נמשכו תקיפות צה"ל באזורים רבים בדרום לבנון, וגם בעומק המדינה. בערוץ הסעודי "אל-חדת'" דווח מפי מקורות כי ישראל תקפה, בין היתר, מחסן נשק של חיזבאללה בעיירה אל-ג'יה בלבנון, כ-20 קילומטרים מדרום לביירות. בהמשך נשמעו אזעקות בשורת יישובים בגליל העליון - וגם בערבה.

בשעה 06:30 נשמעו אזעקות בתל אביב, גלילות, רמת גן, נתניה ויישובים נוספים בשרון, לאחר שחיזבאללה שיגר טיל קרקע – קרקע, שיורט על ידי מערכות ההגנה האווירית. היירוט בוצע על ידי מערכת קלע דוד. היירוטים תועדו בשמי המרכז. זוהי הפעם הראשונה אי-פעם שבה טיל משוגר מלבנון למרכז. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי "הירי מלבנון כוון למחנה גלילות".

שר הבריאות של לבנון, פראס אל-אביד, עדכן אמש כי לפחות 569 בני אדם נהרגו מיום שני בבוקר בתקיפות הישראליות במדינה, לצד 5,000 נוספים שנפצעו.

בנוסף, חיזבאללה אישר הלילה כי איברהים קובייסי, ראש מערך הטילים בארגון, חוסל בתקיפה ממוקדת ברובע הדאחייה בביירות. במהלך התקיפה, כך נמסר מדובר צה"ל, היו עם קובייסי מפקדים מרכזיים נוספים במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה.

מצה"ל נמסר כי קובייסי פיקד על יחידות הטילים השונות של חיזבאללה, בהן יחידות הטילים המדויקים, והיה אחראי על השיגורים לעבר העורף הישראלי. קובייסי היה הדמות הצבאית הכי בכירה לאחר החיסולים האחרונים, והוא האחראי ליכולות האסטרטגיות של חיזבאללה, ביניהם הירי לעבר תל אביב.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמה בצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה