מעניין

צבי יחזקאלי: "חיזבאללה ולבנון נחלשים – פינוי דרום לבנון הוא תמונת ניצחון לישראל"

הפרשן לענייני ערבים על המלחמה: "נסראללה וסינוואר – האזרחים לא מעניינים אותם, הם רואים בהם כלי מלחמתי. אבל השינוי הגדול במבצע הזה הוא שישראל לא נופלת במלכודת הזו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים, הציג ניתוח מעמיק על משמעות פינוי האוכלוסייה מדרום לבנון במסגרת המערכה הנוכחית של צה"ל מול חיזבאללה. לדבריו, הפינוי הזה מהווה תמונת ניצחון ברורה עבור ישראל. "כשאנחנו רואים את אזרחי דרום לבנון עוזבים בהמוניהם, נוסעים צפונה ונתקעים בפקקים – יש לזה אפקט חזק ביותר. זו תמונה שממחישה שישראל היא הצד המנצח", אמר יחזקאלי בשידור חדשות i24. "הפחד שמתלווה לכך, הדגלים הלבנים שמתנוססים, כל זה יוצר אפקט פסיכולוגי משמעותי מאוד בזירה".

לדבריו, חיזבאללה ונסראללה לא מתחשבים באוכלוסייה האזרחית, ומשתמשים בה כמגן אנושי. "נסראללה וסינוואר – האזרחים לא מעניינים אותם, הם רואים בהם כלי מלחמתי. אבל השינוי הגדול במבצע הזה הוא שישראל לא נופלת במלכודת הזו. הפינוי של האוכלוסייה מדרום לבנון מונע מחיזבאללה את האפשרות לנצל את התושבים כמגנים חיים, ומחזק את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית", אמר.

בהתייחס להשפעה על נסראללה עצמו, יחזקאלי הביע ספק אם התמונות האלו משפיעות ישירות עליו, אך הדגיש שהן משפיעות על דעת הקהל הערבית. "התמונות האלו לא משפיעות על נסראללה אישית – הוא מתבצר בבונקר – אבל הן משפיעות על הציבור הלבנוני ועל העולם הערבי. הסונים בעולם הערבי מתחילים לקרוא לישראל להמשיך במבצע ולחסל את נסראללה. זה אפקט שישראל צריכה לנצל", הוא הוסיף.

לסיום הוא אמר כי ישראל נמצאת כעת בנקודת מפנה אסטרטגית: "השאלה הגדולה היא האם ישראל תצליח לייצר סדר חדש בצפון, או שנראה בסופו של דבר הסכם מדיני. ההסכם הזה, אם יגיע, יהיה בעקבות הכניעה של נסראללה, וישראל חייבת לנצל את התנופה הזאת".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:צבי יחזקאליחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה