חדשות בארץ

תושבים בצפון במכתב חריג לנתניהו: "לא נסכים לחזור הביתה"

התושבים פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט ודורשים פעולה עצימה בלבנון. ציינו: "חיזבאללה לא נסוג מהרצון להשמיד, לחטוף ולכבוש את בתינו ויישובינו"

נפילת רקטה בגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)נפילת רקטה בגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
אא

תושבים רבים מהצפון, המרוכזים על ידי מטה "נלחמים על הצפון", פנו היום (רביעי) במכתב חריג לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט, וציינו כי אם יידרשו לחזור לביתם בטרם יהיה ביטחון מלא לתושבי הצפון, הם לא יעשו כן.

במכתבם כתבו התושבים כי החזרה הביתה תהיה "רק לאחר השלמת מטרות המלחמה והרחקת הטרור מהגבול. זאת דרישה שאנו מציבים כבר למעלה מחצי שנה. לא נוכל לשוב לבתינו עם הישגים טקטיים בלבד".

התושבים הוסיפו כי "על אף ההרתעה של חיזבאללה לאחר הפגיעות המזהירות והמפתיעות בכוחותיו, הוא לא נסוג מהרצון להשמיד, לחטוף ולכבוש את בתינו ויישובינו. חיזבאללה יבקש לדחות את המלחמה לעיתוי שבו הוא יבחר ולא נסכים להמתין לכך. זו תכלית קיומו של צבא הטרור הלבנוני, זרועו של ראש הנחש היושב באיראן".

הכותבים הביעו במכתב חשש שבתוך תקופה קצרה יקבלו הודעה לשוב לבתינו, לאחר שמדינת ישראל תגיע להבנות בינלאומיות בנוגע לגזרת הצפון. במכתב הודיעו כאמור התושבים: "אנו מודיעים כעת, כי אם המלחמה תיעצר בטרם עת, ללא כניסה קרקעית וטיהור השטח והשבת הביטחון לצפון, לא נחזור לביתנו. לא נסתפק עוד ב'תחושת בטחון' ולא נמתין עוד ל'קונספציית מערכה שבין המלחמות. אין לממשלת ישראל בעת הנוכחית, ובכל עת, מנדט לעשות זאת לתושבי הצפון שכבר קרוב לשנה נמצאים מחוץ לביתם".

"אנו עומדים על כך למען בטחון ישראל ורואים בנושא כאיום קיומי. ללא מלחמה עצימה בלבנון, הפינוי מבתינו למשך כשנה יהיה לשווא, ההישגים הטקטיים המשמעותיים שהשגנו יהיו לשווא, ואינכם יכולים לצפות כי נחזור לגליל, מאוימים מתמיד. סיום המלחמה בהסדר מדיני בעת הזו, ללא מלחמה עצימה, יהווה כתם לדורות ולא יעמוד בשום מבחן של המציאות".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:נפילת טיליםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה