חדשות בעולם

נשיא ארגנטינה נגד האו"ם: "אין לו יכולת להכות בטרור"

נשיא ארגנטינה חיבייר מיליי נאם בעצרת הכללית של האו"ם, וביקר את מוסדותיו שלטענתו לא עושים דבר נגד הטרור העולמי. על ישראל: "המדינה היחידה ששומרת על הדמוקרטיה"

נשיא ארגנטינה, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)נשיא ארגנטינה, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
אא

 

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי נשא הלילה (בין שלישי לרביעי) נאום תקיף בכנס מנהיגי העולם בעצרת הכללית של האו"ם. הוא תקף את מוסדות הארגון ועמד לצידה של ישראל.

מיילי פתח את נאומו בהטחת אשמה באו"ם בכך שהיא כופה אג'נדה "סוציאליסטית" ואמר כי ארגנטינה תנטוש את עמדת הניטרליות. לדבריו, "הארגון לא מסוגל וחסר כוח לספק פתרונות לסכסוכים גלובליים. ארגנטינה תנקוט מעתה עמדה ותהיה בחזית המאבק להגנת החופש".

הנשיא אמנם התייחס למאבק של מדינתו מול בריטניה על הריבונות שארגנטינה תובעת באיי פולקלנד, אבל ביקר בחריפות את התנהלות מוסדות האו"ם בכלל העולם. לדבריו, "הארגון לא מילא את משימתו להגן על הריבונות הטריטוריאלית של חבריו. הוא הפסיק לקיים את העקרונות המפורטים בהצהרות היסוד שלו".

הוא טען כי המנדט המקורי של הארגון "הוחלף במודל ממשלתי על-לאומי של פקידים בינלאומיים המבקשים לכפות אורח חיים מסוים על אזרחי העולם. האו"ם שמה לה למטרה לפתור את בעיות המודרניות באמצעות פתרונות המאיימים על ריבונות מדינות הלאום, ומפרים את הזכות לחיים, חירות וקניין של העם".

מיליי המשיך וציין את ישראל כדוגמא: "בנוגע לתפקוד האו"ם בסכסוכים בינלאומיים, האו"ם הצביע באופן שיטתי נגד מדינת ישראל, שהיא המדינה היחידה במזרח התיכון שמגנה על הדמוקרטיה הליברלית. האו"ם הפגין חוסר יכולת להגיב במכה לטרור. הארגון גם חסר אונים במתן פתרונות לסכסוכים עולמיים אמיתיים כמו הפלישה הרוסית החריגה לאוקראינה. באותו בית שמתיימר להגן על זכויות אדם, הם אפשרו לדיקטטורות עקובות מדם להיכנס למועצת זכויות האדם".

יש לציין כי מאז שנכנס מיליי לתפקידו, לפני כשנה, המשלחת הארגנטינית לאו"ם הצביעה כמעט תמיד בעד ישראל, ונגד החלטות של העצרת הכללית או מועצת הביטחון באו"ם, שתמכו רק בפלסטינים. הוא הכריז על חמאס כעל ארגון טרור, ודרש מבית משפט פדרלי בארצו להוציא צווי מעצר בינלאומיים לאיראנים ולאנשי חזיבאללה, שהיו מעורבים בפיגועים נגד יהודים בארגנטינה. 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:העצרת הכללית באו"םנשיא ארגנטינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה