הום סטיילינג

עוד מעט חג שמח: 5 טיפים מעולים שיעזרו לכם להתכונן לחגים ברוגע ובשמחה

חודש תשרי עמוס בחגים, ארוחות ומפגשים משפחתיים, אך עבור רבים הוא עשוי להיות גם חודש לחוץ ולא קל. איך אפשר להתכונן כבר עכשיו לחגי תשרי, ומה יעזור לנו לקבל את החגים בנחת ובשלווה? מדריך חגיגי

אא

כדי לעבור את החגים בשלווה וברוגע, חשוב להיערך מבעוד מועד בכמה תחומים מרכזיים. אספנו לכם 5 רעיונות וטיפים מעשיים לארגון נכון, קנייה חסכונית, והכנות שיעזרו לכם להיכנס לתקופת החגים בראש שקט ובלב שמח. לפני הכל, כדאי לזכור שהחגים הם מתנה מלמעלה. נצא לרגע מהמרוץ האינסופי, נרים עיניים לשמיים ונודה להשם יתברך על הזכות הגדולה לחגוג את החגים בארץ ישראל (ובכל מקום בעולם) מתוך בריאות. כלום לא מובן מאליו.

  1. תכנון מראש – המפתח לחגים רגועים

אחד הגורמים המרכזיים להרגשת לחץ בתקופת החגים הוא העומס שנוצר בגלל תכנון לא נכון. תכנון מוקדם יכול להקל עליכם בצורה משמעותית:

  • יצירת רשימת מטלות: ערכו רשימה מסודרת של כל הדברים שאתם צריכים לעשות לפני החגים – מהקניות ועד ניקיון הבית והכנת ארוחות חג. פרטו ככל האפשר ואל תשאירו שום דבר בראש. מכירים את האמרה: "הנייר סובל הכל"? השתמשו בדף הנייר על מנת לרוקן את המוח מכל המחשבות, התכנונים והלחצים – כתבו הכל ונקו את המחשבה.

  • חלוקת מטלות לזמנים: חלקו את המטלות על פני מספר שבועות לפני החגים. כך תימנעו מהצטברות משימות ברגע האחרון. נטיה אנושית וטבעית לחלוטין היא להשאיר הכל לרגע האחרון, וחבל. ישנם דברים שאפשר לעשות כשבוע או אפילו כשבועיים לפני. נסו לחלק את המטלות בצורה שתקל עליכם משמעותית. ניקיון יסודי, למשל, אפשר לעשות מראש, ולהשאיר את הניקיון ה"רגיל" הכולל שטיפה וניקוי אבק ליום האחרון.

  1. קנייה חסכונית לקראת החגים

הוצאות החגים יכולות להיות גבוהות מאוד, אך עם תכנון נכון ניתן לחסוך כסף רב:

  • רשימת קניות חכמה: הכינו רשימת קניות מסודרת לפי הצרכים שלכם. רשימה טובה מתחילה בתכנון ארוחות מפורט. כתבו הכל – החל מתבלינים ועד לירקות, מוצרי בשר ותבניות חד פעמיות אם צריך. אל תשאירו שום דבר מחוץ לרשימה.

רכישות מוקדמות: חלק מהמוצרים ניתן לרכוש זמן רב מראש, כאשר המחירים נמוכים יותר. לדוגמה, כלי בית, מוצרי ניקוי יבשים ומזון קפוא כמו בשר, עוף ודגים. פעמים רבות המחירים של מוצרים אלו מתייקרים משמעותית לקראת החגים. קנייה מוקדמת בראש שקט (ובלי תורים מטורפים בסופר) עשויה לחסוך לכם מאות שקלים. אל תחכו לרגע האחרון. קנו מראש כל מה שניתן – בגדים, מזון, קישוטי שולחן. החנויות מלאות בסחורה כבר כחודש לפני החג – אל תחכו לרגע האחרון. גם את ארבעת המינים ניתן לרכוש מבעוד מועד. בערים שונות נפתחים שווקים מיוחדים של ארבעת המינים כמה ימים לפני סוכות, כך שאפשר לרכוש סט מהודר בנחת.

ניצול מבצעים: בדקו מבצעים והנחות בחנויות השונות, והשוו מחירים לפני שאתם קונים.

  1. ארגון הבית לקראת החגים

הבית הוא המקום שבו אנחנו מבלים זמן רב במהלך החגים, ולכן כדאי להקדיש זמן לארגון וסידור נכון:

  • ניקיון יסודי: כאמור, ניקיון יסודי אפשר ורצוי להתחיל כשבועיים קודם. הקדישו כל שבוע לחלק אחר בבית. כך תימנעו מניקיון מתיש ברגע האחרון. אף אחד לא רוצה להגיע עייף ומותש לשולחן החג.

  • סידור מחדש:  זהו הזמן המושלם לארגן את הבית מחדש. הוציאו חפצים ישנים או מיותרים, ופנו מקום פיזי לחפצים חדשים, ומקום רוחני להתחלות חדשות ומרגשות.
  • עיצוב מותאם: השקיעו בעיצוב הבית עם אקססוריז המתאימים לחגי תשרי. פזרו תפוחים ורימונים ברחבי הבית, הוסיפו פרחים חגיגיים בצבעי ירוק, צהוב ואדום. הילדים מביאים קישוטים יפים מהגן? תנו להם מקום של כבוד ותלו אותם באזור בולט בבית.

  1. הכנת המטבח לחגים

המטבח הוא הלב הפועם של כל חג, ולכן כדאי להיערך בהתאם:

  • סידור המקרר והארונות : וודאו שיש לכם מספיק מקום במקרר ובארונות למזון שאתם מתכוונים לקנות ולהכין.כאן תוכלו למצוא הדרכה מעולה כיצד לעשות זאת.

  • תכנון תפריט חג: חשבו מראש על המנות שתרצו להכין, וערכו רשימה של המצרכים הדרושים. כך תוכלו לבצע את הקניות בצורה מסודרת ולהימנע ממצב שבו חסר לכם מוצר ביום הבישול.

  • הכנת מנות מראש: יש מנות שניתן להכין מראש ולהקפיא, כך שביום החג עצמו תהיה לכם פחות עבודה. מכינים את סימני החג? רובם ניתנים להכנה מראש והקפאה. מכינים חלות ועוגות לחג? גם חלות ועוגות אפשר לאפות מראש ולהקפיא.

  1. הכנת קישוטי סוכה מבעוד מועד

כיוון שהשנה (תשפ"ד) יש לנו חודש שלם מפתיחת שנת הלימודים ועד תחילת החגים – יש מספיק זמן להכין קישוטי סוכה יחד עם הילדים בנחת. הכינו איתם שרשראות סוכה וקישוטים אחרים. רעיונות נהדרים אפשר למצוא כאן.

 כדי להימנע מלחץ של הרגע האחרון:

  • התחילו להכין את קישוטי הסוכה כבר עכשיו. בשיתוף פעולה עם הילדים, זו יכולה להיות פעילות מהנה ומגבשת.
  • אחסון נוח: שמרו את הקישוטים מוכנים במקום נוח ונגיש, כך שיהיה קל לתלות אותם מיד כשהסוכה תוקם.
  • שימוש חוזר: אל תשכחו לבדוק אם יש לכם קישוטים מהשנים הקודמות שניתן לשפץ ולהשתמש בהם שוב, וכך תחסכו גם זמן וגם כסף.

הכנות רגועות לקראת חגי תשרי אינן בגדר חלום. בעזרת תכנון נכון, קנייה חסכונית וארגון הבית, תוכלו להיכנס לתקופת החגים ברוגע ובשמחה.

יש לכם טיפים משלכם? כתבו אותם בתגובות.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:ראש השנהחגי תשריסדר וארגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה