חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "מתכוננים לתמרון"; דובר צה"ל: "אין שינוי בהנחיות"

דובר צה"ל אישר כי הצבא החל בגיוס של שתי חטיבות מילואים לטובת פעילות בצפון. הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין, קיימו הערכת מצב עם מפקדים. כ-280 יעדים הותקפו היום בלבנון, הקבינט יתכנס הערב לאישור תוכניות המשך

יירוטים בצפון (צילום: דוד כהן, פלאש90)יירוטים בצפון (צילום: דוד כהן, פלאש90)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל תקף היום (רביעי), מאז שעות הבוקר כ-280 יעדים של חיזבאללה ברחבי בלבנון. הערב יתכנס הקבינט וידון באישור תוכניות פעולה נוספות, שיוצגו לשרים על ידי ראשי מערכת הביטחון. דובר צה"ל מסר כי נכון לערב, אין שינוי בהנחיות לתושבי המדינה.

דובר צה"ל עדכן הערב כי "בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על גיוס של שתי חטיבות מילואים למשימות מבצעיות בגזרה הצפונית. גיוסן יאפשר את המשך מאמץ הלחימה נגד חיזבאללה, ההגנה על אזרחי מדינת ישראל ויצירת התנאים להשבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ביקר היום בצפון ואמר כי "אנחנו תוקפים כל היום. גם כדי להכין את השטח לקראת האפשרות של הכניסה, וגם כדי להמשיך לפגוע בחיזבאללה. חיזבאללה היום הרחיב את מעגל האש שלו ויקבל מענה חזק מאוד. אנחנו לא עוצרים, ממשיכים לתקוף וממשיכים לפגוע בהם בכל מקום. המטרה היא מטרה מאוד ברורה, להחזיר את תושבי הצפון הביתה בביטחון".

"כדי לעשות את זה אנחנו מכינים את המהלך של התמרון, והמשמעות היא שהנעליים הצבאיות נכנסות לתוך שטח האויב, נכנסות לכפר שחיזבאללה הכין אותו כמוצב צבאי גדול, עם תת קרקע, עם נקודות שהות, עם מקפצות לזנק לתוך השטח שלנו ולבצע התקפה על אזרחים ישראלים".

ללוחמים והמפקדים אמר הלוי: "הכניסה שלכם לשם בעוצמה, המפגש עם פעילי חיזבאללה שם, שיראו מה זה לפגוש כוח לוחם מקצועי, מיומן מאוד עם ניסיון בלחימה. אתם באים הרבה יותר חזקים מהם, הרבה יותר מנוסים מהם, נכנסים פנימה, משמידים שם את האויב, הולכים חד להשמיד תשתיות. אלה הדברים שיאפשרו לנו להחזיר את תושבי הצפון אחר כך בביטחון".

מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, ביקר את מפקדי ולוחמי חטיבה 7, בתרגיל החטיבתי בגבול הצפון, בחן את מוכנותם וקיים עימם הערכת מצב מבצעית. לדברי גורדין: "נכנסנו לשלב אחר במערכה, אנחנו צריכים להיות ערוכים חזק מאוד לכניסה לתמרון ולפעולה. המבצע התחיל בפגיעה מאוד משמעותית ביכולות חיזבאללה, בדגש על יכולות האש, ובפגיעה מאוד משמעותית במפקדים ובאנשים בארגון. אנחנו צריכים למול זה לשנות את המצב הביטחוני".

בתקיפות היום ברחבי לבנון מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגרים מהם בוצעו השיגורים לעבר מרחב צפת, נהריה והעמקים הבוקר. כן הותקפו מחבלים, מחסני אמל"ח, משגרים מוכנים לשיגור ותשתיות צבאיות של חיזבאללה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה