חדשות בארץ

לקראת נאומו בעצרת האו"ם: נתניהו המריא לניו יורק

ראש הממשלה המריא הלילה לניו יורק, ומחר אחר הצהריים ינאם בעצרת האו"ם. נתניהו לא סיפק הצהרה לתקשורת לפני ההמראה

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Chaim Goldberg / Flash90)ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Chaim Goldberg / Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה המריאו הלילה (חמישי), סמוך לשעה 04:00, לניו יורק.

מחר, יום שישי, בשעה 16:30 שעון ישראל, ינאם נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, ויחזור ארצה במוצאי שבת.

נתניהו לא סיפק הצהרה לתקשורת לפני ההמראה.

לפני המראתו לניו יורק לקח נתניהו חלק בישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני, ואמר: "אני לא יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים, אבל אני יכול להגיד לכם דבר אחד: אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בביטחה לבתיהם. אנחנו מנחיתים על חיזבאללה מכות שהוא לא דמיין. אנחנו עושים זאת בעוצמה, אנחנו עושים זאת בתחבולה. דבר אחד אני מבטיח לכם - אנחנו לא ננוח עד שתושבי הצפון יחזרו הביתה".

בתוך כך, הבית הלבן קרא אמש לישראל להסכים להפסקת אש בלבנון ולהתחיל במשא ומתן מדיני. הפסקת האש תכול גם על רצועת עזה, תימשך חודש, ובמהלכה יתנהל משא ומתן מול חמאס לעסקה כוללת ושחרור כל החטופים. במקביל יתנהל משא ומתן עם לבנון על נסיגת חיזבאללה מגבול הצפון.

על פי דיווח ברויטרס, ארצות הברית מובילה יוזמה חדשה לסיום הלחימה בעזה ובלבנון וקיבלה מסר מממשלת לבנון שהיא תומכת בהפסקת אש ומוכנה לעסקה. בסקיי ניוז בערבית דווח שההצעה האמריקנית מתבססת בין היתר על הצעה שהועלתה על ידי יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי.

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין הוא שינהל את המשא ומתן להשגת הסכם כולל בין לבנון לישראל, ועל פי הדיווח בסקיי ניוז ראש הממשלה בנימין נתניהו "נתן אור ירוק" לשר רון דרמר להגיד לארצות הברית כי ישראל מוכנה עקרונית להפסקת אש זמנית בלבנון, שתכלול נסיגת חיזבאללה מהגבול.

בחדשות 12 דווח כי ההערכה בישראל כי אין לכך הרבה סיכוי, אך ישראל מוכנה להסדר וגם גורפת בהסכמתה לגיטימציה להמשך הלחימה, אם נסראללה יסרב להצעה האמריקנית.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:האו"םבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה