חדשות בארץ

עמית סגל בביקורת חריפה: "הפסקת אש? בושה וחרפה"

במערכת הפוליטית זועמים על הדיווחים אודות הפסקת אש: "נסראללה יורה עלינו להנאתו שנה. רק חטף קצת - וכבר מקבל שלושה שבועות להפוגה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הפסקת אש של 21 יום? הפרשן הפוליטי עמית סגל התייחס הבוקר (חמישי) לדיווחים על הפסקת אש קרובה עם חיזבאללה.

"האמת? בושה וחרפה", כתב סגל בחריפות. "נסראללה יורה עלינו להנאתו שנה. רק חטף קצת - וכבר מקבל שלושה שבועות להפוגה".

סגל פנה לנתניהו והזכיר לו דברים שאמר רק אמש: "אמרת שתנהל מו"מ רק תחת אש? תעמוד במילה שלך".

הבוקר דווח ברשת סקיי ניוז מפי בכירים בארצות הברית, כי הסכם להפסקת אש זמנית מול חיזבאללה צפוי בשעות הקרובות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זעם על הדיווחים אודות הפסקת אש. "המערכה בצפון צריכה להסתיים בתרחיש אחד - ריסוק חיזבאללה ושלילת יכולותיו לפגוע בתושבי הצפון. אסור לתת זמן לאויב להתאושש מהמכות הקשות שחטף ולהתארגן מחדש להמשך המלחמה אחרי 21 יום. כניעה של חיזבאללה או מלחמה, רק ככה נחזיר את התושבים והביטחון לצפון ולמדינה", כתב סמוטריץ'.

‏השר עמיחי שיקלי הגיב: "אי אפשר להשלים את המערכה בצפון ללא מהלך קרקעי שתכליתו יצירת אזור חיץ והערכות מחודשת של כוחותינו על מנת להסיר איום פלישה לגליל והישנות של פינוי יישובים במערכה עתידית. ‏אסור לנו לעצור עכשיו".

גם השרה אורית סטרוק תקפה: "אין מנדט מוסרי להפסקת אש. לא ל-21 יום וגם לא ל-21 שעות. חיזבאללה הפך את לבנון לחבית חומר נפץ. 1701 הפך את תושבי הצפון לבני ערובה, ולגולים בארצם. לא חוזרים על טעויות עבר. לא עוצרים עד שמתקנים".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הוסיף: "הפסקת האש בלי כל תמורה משמעותית מצד חיזבאללה - שגיאה חמורה שמסכנת הישגים ביטחוניים גדולים של ישראל בימים האחרונים. ‏אני מאוד מקווה שהדיווחים אינם נכונים, אנחנו חייבים להמשיך בכל הכוח עד להכרעה ברורה בצפון".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט אמר: "‏אז עכשיו פתאום העולם לוחץ להפסקת אש עם חיזבאללה. ‏זה פשוט לא עובד ככה. באיחור גדול ישראל הגיבה והתחילה להשמיד בהדרגה את חיזבאללה. ‏אז פתאום, העולם מחליט שעכשיו זה הזמן להפסקת אש? ‏זו ההגדרה של חוצפה. ‏ישראל חייבת להסיר את חיזבאללה כאיום על משפחותינו. ‏אם חיזבאללה רוצה שהאש תיפסק, שיתכבד להתפרק מנשקו ולהתרחק 15 ק"מ מגבול ישראל".

גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי שבגליל המערבי, אמר כי "אני מקווה ומאמין שעל הממשלה להמשיך את המלחמה ואפילו ביתר שאת, עד להכרעה שתביא סוף-סוף ביטחון לתושבי הצפון. אני מזכיר שהממשלה קבעה כאחת ממטרות המלחמה להחזיר את תושבי גבול הצפון לבתיהם בביטחון".

מנגד, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הביע תמיכה בהפסקת אש: "מדינת ישראל צריכה להודיע הבוקר שהיא מקבלת את הצעת ביידן-מקרון להפסקת אש, אבל רק ל-7 ימים כדי לא לאפשר לחיזבאללה לשקם את מערכות הפיקוד והשליטה שלו. לא נקבל שום הצעה שאינה כוללת הרחקת חיזבאללה מגבולנו הצפוני. כל הצעה שתונח חייבת לאפשר לתושבי הצפון לחזור לאלתר בבטחה לביתם ולהוביל לחידוש המו"מ לעסקת חטופים. כל הפרה - ולו הקלה ביותר - של הפסקת האש, תוביל לכך שישראל תשוב לתקוף במלוא כוחה ובכל תחומי לבנון".

יו"ר הימין המלכתי גדעון סער הגיב ללפיד וכתב: "הפוך, גוטה, הפוך! מהפסקת אש זמנית כמוצע - רק החיזבאללה ירוויח".

לובי 1701 הגיב אף הוא: "הפסקת אש זמנית ללא פתרון בר קיימא היא בגידה בתושבי הצפון אשר הקריבו את חייהם במשך כמעט שנה. עצירת הלחימה תאפשר לחיזבאללה להתחמש מחדש בטילים איראנים הרסניים, שיקום המערך הצבאי והכנסת כוחות מיוחדים של מליציות שיעיות".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:הפסקת אשחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה