בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: האם קפה מסייע להפחתת חרדה וירידה במשקל?

שתיית קפה הופכת לחלק משגרת היום, אבל איך יודעים כמה לשתות, והאם זה נכון שהקפה מסייע בהפחתת החרדה ומסייע לנו להוריד כמה קילוגרמים מיותרים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שתיית קפה היא חלק משגרת היום של רבים מאיתנו, במיוחד בזמנים של לחץ ומתח. אך האם קפה באמת עוזר להפחתת חרדה, והאם הוא כלי יעיל לירידה במשקל? ד"ר מאיה רוזמן, בתוכנית הרדיו שלה, ניתחה את השפעת הקפה על הגוף והשיבה לשאלות הנפוצות בנושא.

ד"ר רוזמן ציינה כי קפה אומנם תורם לערנות, אך לא לעצבנות. שתייה חמה באופן כללי, כולל קפה, יכולה להרגיע: "שתייה חמה היא מרגיעה, לא גורמת לעצבנות, כך שאפשר לשתות קפה גם בתקופת סטרס, אך כמובן במידה". ההמלצה על פי ארגון הבריאות העולמי היא לצרוך עד 400 מ"ג קפאין ביום. לדוגמה, כפית נס קפה מכילה כ-50 מ"ג קפאין, כך שניתן לשתות עד שמונה כוסות ביום. עם זאת, בקפה שחור כמות הקפאין גבוהה יותר, ולכן עדיף להסתפק בשלוש-ארבע כוסות ביום בלבד.

בנוגע להשפעה על חרדה, ד"ר רוזמן הדגישה שלא לכולם קפה גורם לחרדה. זה תלוי בגורמים אישיים כמו רמת הרגישות לקפאין והגנטיקה של כל אדם.

ומה לגבי ירידה במשקל? ד"ר רוזמן המליצה על שתיית שתייה חמה בכלל, ובמיוחד כזו הכוללת חלב, לתחושת שובע: "שתייה חמה עם חלב, כולל חלב סויה או שקדים, תורמת לשובע למשך 20 דקות לפחות, מה שעוזר להפחית את כמות האוכל שנצרכת". לכן, מבחינה זו, לנס קפה יש יתרון כיוון שהוא יכול לעזור לשלוט בתיאבון.

בסיכומו של דבר, קפה בהחלט יכול להועיל במצבים מסוימים, אך כמו כל דבר, המפתח הוא במתינות. הכמות הנכונה של קפאין יכולה לשפר את הערנות ואף לסייע בירידה במשקל, כל עוד היא נצרכת במידה הנכונה.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חרדהקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה