דברי תורה

סיפור קצר עם מוסר השכל לשולחן שבת: מיהו העשיר?

כל המשפחה יושבת סביב שולחן השבת, וזוהי הזדמנות נהדרת להעביר מסר חינוכי באמצעות סיפור קצר ומחזק. והפעם: מיהו העשיר?

אא

יום אחד, אבא עשיר מאד לקח את בנו לטיול באזור הכפר, במטרה להראות לו עד כמה אנשים יכולים להיות עניים. הם שהו מספר ימים ולילות בחווה אצל משפחה ענייה מאוד.

בחוזרם מהטיול שאל האב את בנו: "איך היה הטיול? נהנית?". "היה מדהים, אבא". "האם ראית עד כמה עניים יכולים אנשים להיות?", שאל האב. "כן". ענה הבן. "אז מה למדת מהטיול, בן?", שאל האב.

"ראיתי שלנו יש כלב אחד ולהם יש ארבעה", ענה לו בנו. "לנו יש בריכה שמגיעה עד אמצע החצר ולהם יש אפיק נחל שאין לו סוף. לנו יש גופי תאורה מיובאים בגינה, להם יש את הכוכבים המנצנצים כיהלומים בשמי הלילה. מרפסת הפטיו שלנו מגיעה עד לחצר השכנים, להם יש את כל האופק. לנו יש פיסת נדל"ן לחיות עליה, להם יש שטחים עצומים שמגיעים מעבר למה שניתן לראות. לנו יש משרתים שישרתו אותנו, והם משרתים אחרים. אנחנו קונים את האוכל שלנו, והם מגדלים את שלהם. לנו יש חומות מסביב לרכושנו כדי שיגנו עלינו, ולהם יש חברים שמגנים עליהם".

דברי הבן הותירו את האב המום, והבן הוסיף: "תודה, אבא, שהראית לי כמה עניים אנחנו. לימדת אותי שהכל יחסי, מה שאחד רואה כחסר ערך, השני רואה כאוצר... זמן רב מדי התעסקתי עם מה שאין לי, במקום עם מה שיש לי להציע. תודה, אבא!".

בנימה אישית,

זו כוונת חז"ל באומרם "אֵיזֶהוּ עָשִׁיר? הַשָּׂמֵחַ בְּחֶלְקוֹ" (מסכת אבות ד', א'). העשיר הוא האדם המסתפק במועט ושמח במה שיש לו. כשהאדם שמח במה שהשיג ואיננו מצטער על מה שאין לו, הוא עשיר באמת – רק כך ניתן להיות מאושר. עלינו תמיד להסתכל על מה שכן יש ולחפש בו את הטוב. כאשר אדם יתבונן בטוב שבורא עולם מעניק לו, הוא יבוא לידי לשמחה תמיד. אז האם אתה עשיר או עני? תלוי איך אתה מסתכל על זה...

 

הרב שניר גואטה - מיהו העשיר האמיתי? צפו

 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:סיפור קצרשולחן שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה