חדשות בארץ

סופו של רב המרצחים: חסן נסראללה חוסל בביירות

מטוסי קרב תקפו ברובע הדאחיה את הבונקר התת קרקעי המשמש כמטה המרכזי של חיזבאללה. 83 פצצות חודרות בונקר הוטלו במקום. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ומפקד חזית הדרום של ארגון הטרור, עלי כרכי, נהרגו בתקיפה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נהרג אמש (שישי) בתקיפה של צה"ל בביירות, בירת לבנון. ההערכה היא כי מספר 2 בחיזבאללה, ראש המועצה המבצעת, הישאם סאפי א-דין, יהיה המזכ"ל הבא. א-דין, בן דודו של נסראללה, משמש למעשה כ"ראש הממשלה" של חיזבאללה, האחראי על כל הפעולות המדיניות והאזרחיות של הארגון בתוך לבנון.

נסראללה חוסל בערב שבת על ידי מטוסי חיל האוויר שתקפו, לאחר קבלת מידע מודיעיני מובהק, את הבונקר המרכזי של חיזבאללה ברובע דאחיה בביירות. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אישר תחילה בהצהרה קצרה כי "צה"ל תקף את המפקדה המרכזית של ארגון הטרור חיזבאללה, הממוקמת מתחת לבנייני מגורים בלב הדאחיה שבביירות".

לאחר שאומת המידע בדבר הפגיעה בנסראללה, פרסם הגרי הצהרה נוספת: "בתקיפה בדאחיה חוסל מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, האיש שהוביל במשך עשרות שנים את הלחימה בגזרה הצפונית נגד ישראל. לצד נסראללה, חוסלו בתקיפה בביירות גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בארגון הטרור". על פי הגרי, המבצע זכה לכינוי "סדר חדש".

תקיפת הבונקר בלב הדאחיה בביירות בוצעה על ידי מטוסי F15I, "רעם", של טייסת 69, שביצעה לאחרונה את מבצע חיסולו של אברהים עקיל. על הבונקר של חיזבאללה הוטלו 83 פצצות מסוג GBU-28, "ברד שמח" בשמן הישראלי, פצצות חודרות בונקרים במשקל טון כל אחת.

דובר צה"ל הוסיף כי "במשך 32 שנות כהונתו של נסראללה כמנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, הוא היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם. נסראללה היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות-מערכתיות, ולעיתים גם החלטות טקטיות בארגון".

"ארגון הטרור חיזבאללה והעומד בראשו חסן נסראללה, הצטרפו בשמונה באוקטובר למלחמה נגד מדינת ישראל. מאז חיזבאללה המשיך את התקפותיו נגד אזרחי מדינת ישראל, וגרר את מדינת לבנון והאזור כולו להסלמה. צה"ל ימשיך לפגוע בכל מי שיקדם ויעסוק בטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל".

התקיפה אושרה במהלך השבוע בדיון של מערכת הביטחון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, וניתנה הוראה לבצעה ברגע המתאים, בו יהיה מידע ממשי שאכן נסראללה נמצא במקום.

כשעתיים לפני נאומו של ראש הממשלה בעצרת האו"ם התקבל המידע לו ציפו בצה"ל. כשהמטוסים היו בשמי לבנון בדרכם לתקיפה, ישראל עדכנה את מערכת הביטחון האמריקנית. לאחר התקיפה הודיע נתניהו כי החליט להקדים את שובו ארצה. הוא המריא לארץ בלילה שבין שישי לשבת.

בישראל אין מידע לפיו ראש המועצה המבצעת, הישאם סאפי א-דין, נכח במטה בעת התקיפה, ועל כן הוא צפוי כאמור לשמש כמזכ"ל הבא של חיזבאללה. עם חיסולם של נסראללה ושל כרכי, חוסלה הצמרת הצבאית של ארגון הטרור. למעשה היחיד שנותר בחיים, אלא אם יתקבל מידע אחר, הוא אבו עלי רצ'א, מפקד יחידת באדר.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי רמז לבאות לאחר ההודעה הרשמית על חיסלו של נסראללה: "זה לא סוף ארגז הכלים. זה צריך להיות מאוד ברור. יש עוד כלים קדימה ללכת. והמסר הוא מסר פשוט – מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל, נדע להגיע אליו. בצפון, בדרום, גם במקומות יותר רחוקים. אנחנו בסופו של דבר אחרי תקופה ארוכה של הכנה, של הרבה מאוד יכולות ללבנון, והתחלנו לממש. גם התקיפה הזו הוכנה במשך זמן רב, והיא יצאה בזמן הנכון בצורה מאוד חדה. אנחנו עכשיו עוברים להכין בצורה מאוד חדה גם את הדברים הבאים. אנחנו במוכנות שיא בכל הגזרות. כל הכוחות, כולל חבירה לארגונים האחרים, מוכנות מאוד טובה".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חסן נסראללהחיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה