בריאות ותזונה

אוכלים אננס ומרגישים כאב בפה? זו הסיבה - וזו הדרך לעצור את זה

מדעני מזון מצאו כי אנזים בשם ברומליין, הנמצא באננס, הוא הגורם לעקצוץ המוכר בפה בזמן אכילת הפרי. ישנן דרכים פשוטות להפחית את התחושה הלא נעימה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אננס אכן גורם לעקצוץ בפה, אבל מה אפשר לעשות? להפסיק לאכול אותו? זה מגוחך", שאל לאחרונה אחד המשתמשים בדיון ברשת סביב תופעה חדשה – עקצוץ בפה שנגרם בעקבות אכילת אננס. מחקרים שנערכו על ידי מדעני מזון מצביעים על כך שאנזים בשם ברומליין, שמצוי בפרי, אחראי לתחושת הצריבה והעקצוץ שאנשים רבים חווים בזמן אכילת אננס. "הברומליין מפרק חלבונים בחלל הפה, ומאפשר לחומציות של הפרי לגרום לגירוי", הסביר ד"ר מייקל פ. שיהאן בשיחה עם המגזין SELF.

חוקרים מצאו שאננס מכיל קוצים זעירים, שעלולים לגרום לשפשופים בלשון ובחניכיים ולהעצים את תחושת הצריבה. "הרפידים הם למעשה חלק ממנגנון ההגנה של הפרי," הוסיף ד"ר שיהאן, "והם חדים מספיק כדי לגרום לשפשופים עדינים שעליהם החומציות יכולה לפעול."

למרות התופעה, ישנן דרכים להפחית את תחושת העקצוץ. מומחים ממליצים להימנע מאכילת הליבה של האננס, שם ריכוז הברומליין גבוה יותר. אפשר גם לצלות את האננס או לבשלו, שכן בטמפרטורות מעל 70 מעלות צלזיוס הברומליין מאבד את פעולתו. "אם אתם אוכלים אננס משומר, אתם יכולים ליהנות ממנו ללא העקצוץ, כיוון שהחום הגבוה מעקר את האנזים", נכתב באתר הבריאות The Healthy שסיקר את התופעה.

דרך נוספת להפחית את ההשפעה היא לשלב את האננס עם מוצרי חלב, כמו יוגורט או גלידה. החלבונים שבמוצרים אלו מגיבים עם הברומליין ומנטרלים אותו. "זו הסיבה שכשאוכלים שייק אננס טרי עם יוגורט, התחושה שונה מאוד ממיץ אננס טרי", הוסיפו החוקרים.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אננסבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה