חדשות בארץ

מכה קטלנית: בתוך שבועיים - חיזבאללה איבד את כל הצמרת הצבאית

חיסולו שלשום של עלי כרכי, מפקד החזית הדרומית של חיזבאללה, לצד חסן נסראללה, הביא לחיסול מטכ"ל הארגון. צה"ל חיסל אמש גם את סגן ראש המועצה המבצעת, נביל קוואק

אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)
אא

דובר צה"ל אישר היום (ראשון) כי בתקיפה שבוצעה אמש בביירות חוסל נביל קוואק, סגן ראש מועצת הג'יהאד של חיזבאללה, ששימש מפקד יחידת הביטחון המונע. מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מדויקת של אמ"ן, תקפו וחיסלו את המחבל ברובע הדאחיה בביירות.

קוואק הצטרף לארגון בשנות ה-80, ונחשב למוקד ידע מרכזי בתחומו. בעברו כיהן כסגן אחראי אזור הדרום מטעם המועצה המבצעת, אחראי אזור הדרום וסגן יושב ראש המועצה המבצעת.

ארגון הטרור איבד בשבועיים האחרונים, הקטלניים ביותר מבחינתו, את כל הצמרת הצבאית שלו. לצד חסן נסראללה, מנהיג החיזבאללה, חוסל גם עלי כרכי, מפקד החזית הדרומית, ומי שרק לפני שבוע מונה לשמש מ"מ רמטכ"ל הארגון, בעקבות שורת החיסולים האחרונה של בכירים צבאיים בחיזבאללה. כרכי ניצל לפני כעשרה ימים מניסיון חיסול.

אתמול חוסל בדאחיה חסן ח׳ליל יאסין, בכיר במטה המודיעין של חיזבאללה. יאסין עמד בראש המחלקה שמופקדת על הפללת מטרות צבאיות ואזרחיות, בקו המגע ובעומק שטח הארץ.

כזכור, לפני כחודשיים חוסלו רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, ומפקד כוח רדואן ויסאם א-טוויל. מבצעי החיסול היומיים נפתחו לפני כעשרה ימים, כאשר מכשירי הביפרים של פעילי הארגון התפוצצו באחת, והביאו לפציעתם של אלפים ולמותם של עשרות. יומיים לאחר פיצוץ מכשירי הקשר חוסל מפקד כוח רדואן, אברהים עקיל. יחד איתו חוסלה צמרת מערך המבצעים והפיקוד של יחידת העילית.

בין המחוסלים בתקיפה שהביאה לחיסולו של עקיל, היה גם אחמד והבי, מפקד יחידת האימונים "800" של הארגון. והבי היה מפקד השטח באסון השייטת בשנת 1997, בו נפלו אחד עשר לוחמי חיל הים. כעבור יום חוסל אבראהים מוחמד קביסי, שפיקד על יחידות הטילים של חיזבאללה.

יומיים נוספים חלפו וצה"ל חיסל את מפקד היחידה האווירית, מוחמד חסין סרור. לאחר מכן, כאמור, חוסלו נסראללה וכרכי.

ברשימת המחוסלים החודש נמצאים גם עבאס אבראהים שרף אלדין, סגנו של קביסי; חסין האני, בכיר במערך הטילים; אבו חסן סמיר, ראש יחידת ההדרכה של כוח רדואן; מחמד עלי אסמאעיל, מפקד יחידת הטילים של חיזבאללה בדרום לבנון; סאמר עבד אלחלים חלאוי, מפקד מרחב ההתקפה בגזרת החוף; עבאס סאמי מסלמאני, מפקד מרחב ההתקפה בגזרת קאנא; עבדאללה עבאס חג׳אזי, מפקד מרחב ההתקפה ברכס רמים; מחמד אחמד רצ׳א, מפקד מרחב ההתקפה בגזרת אלחיאם; חסן חסין מאצ׳י, מפקד מרחב התקפה בהר דב וחסן יוסף עבד אלסאתר, אחראי המבצעים בכוח רדואן.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה