חדשות בעולם

יורש העצר הסעודי: "לא מעניין אותי מהסוגיה הפלסטינית"

מוחמד בן סלמאן אמר כי לשר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, כי הוא רואה בממשל ביידן הזדמנות לקדם נורמליזציה עם ישראל. עוד הוסיף: "70% מהאוכלוסייה שלי צעירה ממני. חלקם מעולם לא שמעו הרבה על הסוגיה הפלסטינית"

אא

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, שוחח בפרטיות עם שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, ואמר כי "לא אכפת לו באופן אישי" מהנושא הפלסטיני, וכי היא לא ממש מעניינו. הדברים פורסמו בכתבה מקיפה העוסקת במאמצי ארצות הברית לקדם נורמליזציה בין סעודיה לישראל. מהדיווח עולה כי למרות חששותיו מתגובת הציבור הסעודי לנורמליזציה, בן סלמאן מגלה עניין רב בתהליך.

באחת הפגישות ביניהם, שאל בלינקן את בן סלמאן אם יהיה מוכן להסדר שבו צה"ל ייכנס מדי פעם לרצועת עזה לצורך סיכול טרור, לאחר חתימה על הסכם נורמליזציה. בתגובה, בן סלמאן ציין: "הם יכולים להיכנס כל חצי שנה, שנה, אבל לא מיד אחרי שאחתום על דבר כזה".

יורש העצר, בן ה-38, הביע את חששו מהביקורת הציבורית בסעודיה וזו כנראה הסיבה היחידה שבגללה הוא לא מרחיב בנושא. "70% מהאוכלוסייה שלי צעירה ממני. חלקם מעולם לא שמעו הרבה על הסוגיה הפלסטינית. האם הנושא חשוב לי אישית? לא, אבל לעם שלי זה כן חשוב". חשוב לציין כי גורם רשמי בממלכה הכחיש את דבריו של בן סלמאן.

הפגישה שבה נאמרו הדברים התקיימה בינואר בעיר אל-עולה שבסעודיה. בן סלמאן אמר לבלינקן שהוא רואה בממשל ביידן הזדמנות לקדם נורמליזציה עם ישראל, והוסיף כי הדבר אפשרי רק תחת ממשל דמוקרטי. זאת, משום שרק ממשל כזה יוכל לזכות בתמיכה מצד גורמים פרוגרסיביים בקונגרס, בתמורה להתקדמות כלשהי בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים.

בכתבה שפורסמה ב-14 באוגוסט באתר "פוליטיקו", נמסר כי בן סלמאן אמר לחברי קונגרס אמריקנים שהוא מעוניין בקידום נורמליזציה עם ישראל, אך הביע דאגה לחייו, מתוך חשש שמא בני עמו ינסו להתנקש בו, כפי שקרה לנשיא מצרים לשעבר, אנואר סאדאת, שנרצח על ידי אנשי האחים המוסלמים בעקבות חתימתו על הסכם השלום עם ישראל.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:מוחמד בן סלמאןאנטוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה