טורים אישיים - כללי

מדוע איראן שונאת כל כך את עם ישראל?

המרחק בין ישראל לבין איראן הינו 1,700 ק"מ. אין בינינו כל גבולות גיאוגרפיים, ולא קשרי מסחר. אם כן, איזה קשר יש בינינו לבינם, שהם טורחים כל כך לאיים על קיומנו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איראן היא פרס, תושביה הינם צאצאי הפרסים מימי מגילת אסתר. המרחק בין ישראל לבין איראן הינו 1,700 ק"מ! אין בינינו כל גבולות גיאוגרפיים, ולא קשרי מסחר. נשאלת השאלה המתבקשת, איזה קשר יש בינינו לבינם, שהם טורחים כל כך לאיים על קיומנו?

לצורך ההמחשה, תארו לכם שאנו היינו קוראים להשמדת איזו מדינה באוסטרליה, מארגנים ארגוני טרור נגדה, ומשלמים מכספנו על ייצור והובלה של כלי נשק להיאבק בה. כל אדם רציונלי היה שואל, על מה ולמה?! מה התכלית להילחם במדינה שאין לנו כל גבול וקשר איתה?

זה עשרות שנים שאיראן משקיעה עשרות מיליארדי דולרים בטרור נגד ישראל, ומסכנת את קיומה במלחמה מול ארה"ב וישראל. מבחינה טבעית, אין כל היגיון בכך שאיראן תסכן את עצמה, ותעסוק באופן אובססיבי כל כך בישראל.

שאלה קשה. אך הנה מספר שאלות קשות לא פחות:

יהודה, לפני 3300 שנה: "מדוע מצרים שונאת כל כך את עם ישראל? מדוע המצרים טבחו את ילדינו ביאור, ורדפו אחרינו אל מותם בתוך ים סוף?".

חיים, לפני 2500 שנה: "מדוע פרס שונאת כל כך את עם ישראל? מדוע אחשוורוש והמן נתנו יד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן, טף ונשים ביום אחד?".

בכל דור עם אחר תופס את השרביט ומאיים להשמידנו. הנה יוסי, לפני 80 שנה בלבד, שואל: "מדוע גרמניה שונאת כל כך את עם ישראל? מדוע הנאצים רודפים יהודים בכל רחבי העולם במטרה להשמידנו כליל?".

הגיע הזמן שנבין כי מצבנו איננו טבעי. מצבנו אינו תלוי בפוליטיקה, ברטוריקה, בכוח צבאי, בקשרי מסחר או בקשרי תרבות. הנה, לדוגמה: בסוף המאה ה-19, רוב יהודי אירופה נטשו את יהדותם ואימצו את תרבות הגויים; בגרמניה התלבשו היהודים כגרמנים, דיברו גרמנית, והתבוללו עם גרמנים. אך הדבר לא מנע את האנטישמיות, אלא הגביר אותה: הנאצים חקרו אחרי ייחוסי היהודים עד ארבעה דורות לאחור!

אפילו תיאודור הרצל, אשר בצעירותו חלם על התנצרותו ההמונית של עם ישראל, הגיע בעקבות משפט דרייפוס למסקנה שלא ניתן לפתור את "הבעיה היהודית" באמצעות התבוללות, האנטישמיות אינה תוצאה של חילוק-דעות תרבותי כלשהו...

מצבנו איננו טבעי, לכן גם הפתרון למצבנו איננו פתרון טבעי. התורה ניבאה את כל מה שיקרה לנו: "וְהָיִיתָ לְשַׁמָּה לְמָשָׁל וְלִשְׁנִינָה בְּכֹל הָעַמִּים" (דברים כ"ח, ל"ז). אינספור נבואות בתורה התגשמו אחת לאחת. והתורה גם מגלה לנו את הפתרון האמיתי למצבנו: "בַּצַּר לְךָ, וּמְצָאוּךָ כֹּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלֹקֶיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְּקֹלוֹ, כִּי אֵ-ל רַחוּם ה' אֱלֹקֶיךָ, לֹא יַרְפְּךָ וְלֹא יַשְׁחִיתֶךָ, וְלֹא יִשְׁכַּח אֶת בְּרִית אֲבֹתֶיךָ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לָהֶם" (דברים ד', ל').

יחד עם התורה – ננצח!

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אירןשנאת הגויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה