חינוך ילדים

לפעמים אני מתפשרת ומסכימה. זה נכון?

לפעמים אני מתפשרת ומאפשרת לילדים לעשות מה שהם רוצים. האם נכון לעשות זאת?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה פעמים קורה לי שאני מבקשת מהילדים שלי לעשות משהו, כגון ללכת לישון ולסגור את הספר, וכשהילד לא מסכים אני מתפשרת ומרשה לקרוא במיטה. האם נכון לעשות זאת?

זו שאלה חשובה מאד והיא תלויה בדבר אחד: האם זה מה שהחלטת כי רצית, או החלטת כי לא הייתה לך ברירה?

אני נתקלת במצבים רבים שבהם אימהות נאלצות לעשות "הנחות" לילדים שלהן כי אין להן ברירה, או כי הן חוששות מתגובות הילדים, או שהן עייפות ואין להן כוח לעמוד על שלהן, או שלא נעים להן מהסביבה, או שהן מרגישות שהן חייבות (ברוב המקרים הכל נעשה בתת המודע – רק כדאי לשים לב לכך).

בדרך כלל, החלטות שלא נעשות ממקום של בחירה הן החלטות שגויות. הילד מרגיש בלבול, כיוון שמצד אחד אמא אומרת משהו, ומצד שני (הוא לא יודע להסביר את זה, אבל הוא מרגיש) אמא לא ממש מתכוונת לזה. וזה גורם לילד להתנגד, להתווכח וכמובן לא לשתף פעולה.

כאשר את מחליטה ממקום שבחרת בלי חשש, תגידי בביטחון מה שאת רוצה. לדוגמא: "תסגור את הספר בבקשה, ותיגש למיטה!". או אם את מחליטה שזה בסדר להמשיך לקרוא בחדר, תגידי לו את מה שהחלטת בביטחון, בסמכות, ובלי הסברים והתנצלויות.

כאשר הילד יראה שאת בטוחה בעצמך, הוא יבין שאמא רצינית וחייבים לשתף פעולה, וממילא הוא יקשיב ויעשה מה שאמרת. (יוכי דנחי – תומכת רגשית רב תחומית, מנחת הורים מומחית למשמעת וסמכות בשיטת אימהות מודעת)

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:יוכי דנחיחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה