חדשות בעולם

המפלגה הקיצונית שנוסדה על ידי קציני אס-אס בדרך לניצחון באוסטריה

עצוב: מפלגת החירות, שנחשבת לבעלת סממנים פשיסטיים, זכתה ב-28.8% מהקולות בבחירות - עלייה דרמטית שהופכת אותה לכוח הפוליטי המרכזי במדינה. לאחרונה השמיעה המפלגה שירים נאציים במהלך לוויה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הימין הקיצוני באוסטריה חווה עלייה חסרת תקדים עם ניצחונה המרשים של מפלגת החירות בבחירות האחרונות. התנועה הפוליטית, שנוסדה על ידי קציני אס-אס לאחר מלחמת העולם השנייה, קיבלה 28.8% מקולות המצביעים, כמעט פי שניים מהבחירות הקודמות. מדובר באחד ההישגים הגדולים ביותר של הימין הקיצוני במדינה מאז המלחמה, ונראה שהיא בדרכה להקים את הממשלה הבאה באוסטריה.

למרות הדלפת סרטון מהלוויה של איש המפלגה שבו נשמעו שירים נאציים, התמיכה במפלגה לא נחלשה, והיא התחזקה עוד יותר בצל אירועים כמו ביטול הופעתה של טיילור סוויפט בווינה בשל חשש למתקפת טרור. מנהיג המפלגה, הרברט קיקל, שנחשב לקיצוני במיוחד אפילו בתוך מפלגתו, עומד בפני משא ומתן להקמת קואליציה.

בעוד מפלגות מרכז-שמאל באוסטריה מנסות להצהיר שלא ישתפו פעולה עם מפלגת החירות, ההיסטוריה מלמדת שכבר פעמיים בעבר נוצרו קואליציות בין מפלגות מרכז לבין ימין קיצוני. אם קיקל יצליח להקים ממשלה, הדבר עשוי לסמן את תחילת גוש פרו-פוטיניסטי במרכז אירופה, בשיתוף פעולה עם הונגריה וסלובקיה, מדינות שגם הן מתנגדות לאיחוד האירופי ומטפחות יחסים קרובים עם רוסיה.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:בחירותאוסטריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה