פרשת האזינו

אור החיים הקדוש: דבר תורה קצר ומתוק על פרשת האזינו

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? לפניכם פירוש קצר ומתוק לפרשת השבוע  - פרשת האזינו, מתוך פירושו הנפלא של אור החיים הקדוש, הכולל עצות וחיזוקים בעבודת השם

אא

"הַאֲזִינוּ הַשָּׁמַיִם וַאֲדַבֵּרָה וְתִשְׁמַע הָאָרֶץ אִמְרֵי פִי" (דברים ל"ב, א').

אור החיים מסביר בפסוק זה כי גם לאחר מותו של האדם, כשהנפש נפרדת מהגוף והגוף הגשמי נותר כ"בחינת הארץ", ללא החלק הרוחני שמחיה אותו – הגוף עדיין יהיה מסוגל לשמוע את דברי ה'. כלומר, יש כאן הבטחה לצדיקים, שאף שגופם מצוי בתוך "הארץ", עתיד גופם לשמוע את מאמר ה'.

אור החיים ממשיך לצטט קטע מהזוהר המתאר את בת הקול שתקרא לכל המתים מקברם, ותאמר להם "צאינה וראינה", כדי לעוררם לחיים. זהו תיאור של תחיית המתים, בה הגוף שומע את הקריאה, אף על פי שמצוי בעפר.

ואומרו ותשמע הארץ וגו' - פירוש: שאפילו אחר פרידת הנפש מהגוף ותישאר בחינת הארץ לבדה, אף על פי כן תשמע הארץ אמרי פי, פירוש: על דרך אומרם בספר הזוהר (זוהר חדש בראשית בפסוק ויאמר אלהים יהי מאורות) וז"ל: "צאינה וראינה" וגו' - עתידה בת קול לאתערא בכל ציונא וציונא דבתי קברים ואומרת: "צאינה וראינה פוקו מתחות בליאותא דעפרא ואיתערו משנתכון בנות ציון כמה דאת אמר מה הציון הלז", עד כאן".

מוסיף אור החיים הקדוש כי הכתוב "ותשמע הארץ אמרי פי" האמור על תחיית המתים, נכתב לאחר הנכתב "האזינו שמים" העוסק בחובה לשמוע דברי תורה – מכאן לומדים מוסר חשוב: הצדיקים, שהאזינו לדבר ה' בחייהם, גופם יוכל לשמוע את הקריאה הזו לאחר מותם. אך אלה שלא הקשיבו לדבר ה' בחייהם – גופם לא יוכל לשמוע את הקול הזה, ועפרם לא ינוע בתחיית המתים.

כלומר, שמיעת בשורת תחיית המתים תלויה בלימוד התורה. מי שלא האזין לדבר ה' בימי חיותו, ללמוד לקיים את מצוות התורה, גופו לא ישמע את קול הכרוז ולא יקיץ לתחיית המתים.

באופן זה, אור החיים מדגיש את החשיבות של שמיעה והאזנה לדבר ה' במהלך החיים, כהכנה למצב שלאחר המוות ולתחיית המתים.

"הוא המאמר שמבטיח ה' לצדיקים שישמע גופם אחר שיהיה בארץ, והוא אומרו ותשמע הארץ אמרי פי, וממוצא דבר אתה למד שמי שלא יאזין דבר־ה' לא ישמע גופו השוכן בארץ את קול הכרוז ההוא, ולא יהיה עפרו ננער".

הרב זמיר כהן - מי יקום בתחיית המתים? צפו

 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אור החיים הקדושפרשת האזינו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה