בריאות ותזונה

האיש הזה אכל מעל 700 ביצים בחודש – התוצאות מפתיעות

סטודנט לרפואה חקר אם יש קשר בין אכילה מופרזת של חלבונים לכולסטרול. הוא אכל 24 ביצים ביום, ולא האמין למה שקרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סטודנט לרפואה ערך ניסוי יוצא דופן כדי לבדוק האם אכילה מופרזת של ביצים משפיעה על רמות הכולסטרול בגוף. הוא אכל 24 ביצים ביום במשך חודש שלם – והתוצאות שהתקבלו הדהימו את כולם.

ניק נורוויץ, סטודנט באוניברסיטת הרווארד, רצה להבין אם צריכת ביצים גבוהה מובילה לעלייה ברמות הכולסטרול הרע (LDL). בניסוי, שכלל אכילת ביצה אחת בכל שעה במהלך היום, הוא גילה דווקא מגמה הפוכה: רמת ה-LDL שלו ירדה ב-18% במהלך החודש.

הכולסטרול ה"רע" מזוהה עם הצטברות בעורקים, מה שמגביר את הסיכון לשבץ ומחלות לב. למרבה ההפתעה, רמת הכולסטרול הטוב (HDL) נותרה ללא שינוי. ה-HDL ידוע בתפקידו בהסרת כולסטרול מהדם.

במהלך הניסוי, שנערך במסגרת דיאטה קטוגנית עשירה בשומנים ודלת פחמימות, נורוויץ שילב ביצים כחלק מתפריט שכלל גם בשר, דגים, אגוזים ושוקולד מריר. למרות הכמות העצומה, הוא הצליח לשמור על גיוון בצורת ההכנה – מבושלות, חביתה ומקושקשות – וטען שלא נמאס לו כלל מהביצים.

אחד הנתונים המדהימים היה הכמות הכוללת של הכולסטרול שהוא צרך במהלך החודש - 744 ביצים, שוות ערך לכ-133,200 מ"ג של כולסטרול. למרות הצריכה האדירה, רמת ה-LDL לא עלתה, והחוקרים מעריכים שזה קשור לתהליך שבו הגוף מסדיר את ייצור ה-LDL במעיים ובכבד.

הניסוי עורר דיון נרחב ברשתות החברתיות, וגולשים רבים שיתפו בתובנות ובחוויות האישיות שלהם עם צריכת ביצים. יחד עם זאת, היה מי שהזהיר שלא לבצע את הניסוי הזה בבית, אלא להתייעץ עם רופא מומחה קודם לכן.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:ביציםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה