חדשות בעולם

מבוכה לאיראן: הקימה יחידה לסיכול פעולות של המוסד, וזה גייס את מפקדה

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג`אד, חשף בריאיון בטורקיה כי מדינתו הקימה יחידה מיוחדת להיאבק בפעילות המוסד הישראלי באיראן. בסוף התברר כי המפקד אותו מינו היה בעצמו סוכן מוסד

אחמדינג'אד (צילום: Olivier Fitoussi /Flash90)אחמדינג'אד (צילום: Olivier Fitoussi /Flash90)
אא

איראן הקימה לפני למעלה מעשור יחידה מיוחדת למלחמה בפעילות המוסד הישראלי בתוך איראן. אך בהמשך התברר כי האיש שמונה לעמוד בראשה, היה בעצמו סוכן מוסד. כך חשף היום (שני) נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג׳אד.

בריאיון שהעניק לרשת CNN בטורקיה, סיפר אחמדינג'אד כי מדינתו התקשתה למנוע מהמוסד לפעול באיראן. בשלב מסוים, כאמור, הוחלט להקים יחידה מיוחדת. למרות פעילות יחידת הסיכול האיראנית, סוכני מוסד הצליחו לגנוב מסמכים מסווגים הקשורים לפעילות הגרעין האיראני.

בנוסף בוצעו מספר התנקשויות במדעני גרעין באיראן, ובאישים הקשורים לפיתוח הגרעין. החקירה העלתה כי לפחות 20 סוכני מוסד פעלו באותה עת, ולשיא הגיעו הדברים כשהתברר כי מי שעמד בראש יחידת הסיכול האיראנית, הוא לא אחר מאשר סוכן מוסד.

הדבר התגלה לאיראנים בשנת 2021. לדברי הנשיא האיראני לשעבר, "ישראל אירגנה פעולות מורכבות בתוך איראן. הם יכלו להשיג בקלות מידע. באיראן עדיין שותקים בנוגע לכך. האיש שהיה האחראי על היחידה באיראן נגד ישראל - היה שתול ישראלי. הוא לא היה היחיד. מלבד אותו אדם עוד 20 מחברי אותה יחידה היו סוכני מוסד".

כזכור, שר המודיעין האיראני לשעבר, עלי יונסי, הודה בריאיון ב-2022: "המוסד חדר לאגפי ממשלה רבים בעשר השנים האחרונות, לרמה כזו שכל הבכירים במדינה צריכים לחשוש לחייהם".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןהמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה