חדשות בארץ

מזכ"ל האו"ם גינה את המתקפה על ישראל, בלי להזכיר את איראן; ארדן: "בדיחה עצובה"

אנטוניו גוטרש פרסם הודעת גינוי בלי לציין את שם התוקף. השגריר לשעבר לאו"ם, גלעד ארדן כתב לו: "תיזכר כמשתף פעולה עם רוצחי המונים". צרפת, בריטניה והאיחוד האירופי: "מחויבים לביטחון ישראל"

מזכ"ל האו"ם (צילום: פלאש 90)מזכ"ל האו"ם (צילום: פלאש 90)
אא

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש פרסם הלילה (בין חמישי לשישי) הודעה קצרה בה גינה את מתקפת הטילים על ישראל, אבל השמיט פרט חשוב: הוא לא ציין מי התוקף ונמנע מלהזכיר כי איראן היא זו שעומדת מאחורי הירי.

גוטרש כתב בחשבון ה-X שלו: "אני מגנה את ההסלמה אחר הסלמה במזרח התיכון. זה חייב להיפסק. אנחנו ללא ספק צריכים הפסקת אש".

ישראל הגיבה לגוטרש וכתבה: "אנחנו מגנים את חוסר היכולת שלך לכתוב ציוץ שמטיל אחריות על איראן בשיגור 181 טילים בליסטיים על 10 מיליון אזרחים ישראלים". שגריר ישראל באו"ם לשעבר, גלעד ארדן, הגיב ישירות לגוטרש: "אתה בדיחה עצובה. בן ברית של היטלר של ימינו. תיזכר כמשתף פעולה עם רוצחי המונים. תתפטר".

נשיא צרפת עמנואל מקרון, גינה היום בחריפות את המתקפה האיראנית. בהודעה רשמית מלשכת הנשיא נמסר כי "צרפת הפעילה את כוחותיה הצבאיים במזרח התיכון כדי למגר את האיום". כמו כן, מקרון קרא לחיזבאללה "לעצור את פעולות הטרור", ולישראל "לסיים בהקדם האפשרי את הפעולה הקרקעית בלבנון".

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר ושרי החוץ וההגנה, דיוויד לאמי וג'ון הילי, פרסמו ברשת X גינויים חריפים למתקפה האיראנית על מדינת ישראל. בהודעתו כתב הילי: "כוחות בריטיים מילאו את חלקם הערב בניסיונות למנוע המשך הסלמה במזרח התיכון". שר החוץ, לאמי, כתב: "אני מגנה את המתקפה האיראנית על ישראל באופן החריף ביותר. הזהרתי היום את איראן מפני נקיטת פעולה שעלולה לדחוק את האזור הלאה אל פי תהום. בריטניה עומדת באופן מלא מאחורי זכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה מפני איומים".

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, פרסם סרטון תחת הכותרת "אני מגנה לחלוטין את המתקפה האיראנית על ישראל.  אני מגנה באופן מוחלט את הניסיון הזה מצד המשטר האיראני לפגוע בישראלים חפים מפשע. לא ניתן לסבול את זה. אנחנו עומדים לצד ישראל ואנחנו מכירים בזכותה להגנה עצמית אל מול המתקפה הזו. איראן מוכרחה לחדול מהמתקפות הללו, כמו כן שלוחיה, כמו חיזבאללה. איראן הטילה אימה על המזרח התיכון במשך זמן רב מדי, וגרמה להרס ולכאוס לא רק לישראל, אלא גם לעמים שבקרבם היא קיימת, בלבנון ומעבר לה. שלא תהיה טעות: בריטניה עומדת באופן מלא נגד אלימות שכזו. אנחנו תומכים בדרישתה הסבירה של ישראל לשמור על ביטחון אזרחיה".

גם שר החוץ האירופי, ג'וזף בורל, שידוע כמבקר חריף של ישראל, גינה את המתקפה האיראנית ואמר: "אנו חוזרים על מחויבותנו לביטחון ישראל". קנצלר גרמניה אולף שולץ גינה אף הוא: "איראן מסתכנת בהצתה של כל האזור. חיזבאללה ואיראן חייבות להפסיק לאלתר את התקפותיהן על ישראל".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה