חדשות בארץ

תקיפות רחבות בלבנון, וממוקדות בעזה; הקלה בהנחיות לעורף

אוגדה נוספת החלה בתמרון קרקעי בשטח לבנון. תקיפה ממוקדת ברובע הדאחייה וגם בעזה. פיקוד העורף הקל בהנחיות לתושבי מרכז הארץ, אך לא בצפון, אליו שיגרו היום מחבלי חיזבאללה כמאה רקטות

כוחות בגבול הצפון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)כוחות בגבול הצפון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

מחבלי חיזבאללה שיגרו היום (שישי) כמאה רקטות אל יישובי הצפון, מרביתן יורטו ולא דווח על נפגעים.

צה"ל אישר כי הלילה החלה אוגדה 36 לתמרן קרקעית בלבנון והיא מצטרפת לאוגדה 98, הכוללת את חטיבות הצנחנים והקומנדו וחטיבה 7 של השריון, שפועלת בדרום לבנון מאז שלשום. אוגדה 36 כוללת את לוחמי חטיבת גולני, חטיבת השיריון 188, חטיבת החי"ר במילואים "עציוני" (6) וכוחות נוספים. פעילות האוגדות מלווה בתקיפות של חיל האוויר וירי ארטילרי של חטיבת האש 282.

בנוסף, צה"ל דיווח על תקיפות נוספות ברובע הדאחייה בביירות. מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, ביצעו שורה של תקיפות ממוקדות. במקביל נקראו תושבי בעשרות כפרים בדרום לבנון לפנות את השטח.

בצל השיגורים לצפון, פיקוד העורף הודיע כי הוא מקל בהנחיות לתושבי מרכז הארץ וירושלים, שאתמול הוגבלה תנועתם בשטח פתוח. בהתאם להערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט לאפשר פעילות באזורי ההנחיה: הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שומרון, שרון, דן, ירקון והשפלה. התקהלויות מותרות עד 1,000 איש בשטח פתוח ומקומות עבודה יפעלו ללא הגבלות. באזור ירושלים ושפלת יהודה הפעילות מלאה, ללא הגבלת התקהלות. המדיניות בתוקף עד מוצאי שבת.

תקיפה ממוקדת בעזה

דובר צה"ל עדכן כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מחבלי חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית ספר "תיכון בריג'", במרכז רצועת עזה. לדבריו, התקיפה בוצעה באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ופיקוד הדרום. "מתחמי הפיקוד והשליטה שימשו את מחבלי חמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל". לפנות בוקר הותקף מטה של מחבלים שפעלו במתחמי בתי הספר "מוסקט" ו"רימאל" בצפון הרצועה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה