חדשות בארץ

חדשות השבת: 3 לוחמי צה"ל נהרגו בצפון; הערכה: ישראל תגיב בקרוב על התקיפה האיראנית

צה"ל תקף בונקר ברובע הדאחייה בביירות, נבדקת האפשרות שמנהיג חיזבאללה החדש חוסל בתקיפה. בטול כרם חוסל ראש התארגנות חמאס, ביחד עם 12 מחבלים, חלקם בכירים. שוהה בלתי חוקי תכנן פיגוע בבית כנסת

אא

שלושה לוחמים נהרגו בצפון הארץ - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה חיילי צה"ל שנהרגו בלחימה בצפון.

שמות החללים:

סמל דניאל אביב חיים סופר, בן 19 מאשקלון, חניך במסלול ייעודי לקציני קשר, גדוד 13, חטיבת גולני ורב"ט טל דרור, בן 19 מירושלים, מש"ק תקשוב בגדוד 13, חטיבת גולני. השניים נהרגו מפגיעת כטב"ם, ששוגר מעיראק, במוצב צה"ל בצפון הגולן.

סרן בן ציון פלח, בן 21, מניצני עוז, קצין לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום לבנון. יובא למנוחות מחר, יום ראשון. הוא החלל התשיעי בתמרון הקרקעי בלבנון. כזכור, שמונה לוחמים נהרגו בקרבות בתוך לבנון, ערב ראש השנה.

מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" נפלו 726 חיילי צה"ל. הי"ד.

מצה"ל נמסר כי באירוע בו נפלו סמל סופר ורב"ט דרור, נפצעו חייל ונגד מילואים בגדוד 13, חטיבת גולני, באורח קשה. חייל נפצע באורח בינוני ו-21 חיילים נוספים נפצעו באורח קל. צה"ל מתחקר כיצד הצליח הכטב"ם לחדור לשטח ישראל מבלי שזוהה. אי הגילוי הביא לכך שהחיילים לא היו מודעים להגעת הכטב"ם, לא נשמעה אזעקה והם לא יכלו להתמגן.

בארה"ב מעריכים: התקיפה הישראלית באיראן, בקרוב - הקבינט המצומצם בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ערב החג דיון ביטחוני, שעסק בלחימה בצפון ובתגובה הישראלית לתקיפה האיראנית. ראשי מערכת הביטחון השתתפו בדיון. דיום נוסף ייערך הערב, מוצאי השבת.

רשת NBC דיווחה כי ישראל "תנקום" באיראן על מתקפת הטילים הבליסטיים. על פי הדיווח, נותר לקבוע את העיתוי ואת אופי התקיפה. בניו יורק טיימס דווח כי ישראל מקיימת הערכות מצב מול הממשל האמריקני ולא מתכננת כרגע לפגוע במתקני גרעין איראניים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח אמש עם כתבים בארצו ואמר: "ישראל עוד לא החליטה מה לעשות בנוגע למתקפה. אנחנו נמצאים איתם בקשר ובמקומם הייתי חושב על אלטרנטיבה לתקיפת מתקני הנפט. בישראל לא יקבלו החלטה באופן מיידי, אנחנו נמתין ונראה מתי הם רוצים לדבר. הדבר העיקרי כרגע הוא להימנע ממלחמה כוללת, ולגייס את בעלות הברית כדי לבלום את זה".

הנשיא התייחס גם לאפשרות שיוטלו על איראן סנקציות בעקבות המתקפה על ישראל, וציין כי הן "נמצאות כעת תחת בחינה".

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לבקשת צרפת וישראל, דנה בתקיפה האיראנית, אך לא קיבלה החלטה לגבי המשך הפעולות שיינקטו, אם יינקטו, נגד איראן . שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר בישיבה כי ההשלכות עבור איראן יהיו חמורות בהרבה ממה שהיא משערת: "אנו דורשים שהמועצה הזו תכריז על סנקציות משתקות נגד איראן. יש להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. המדיניות של איראן מוכתבת על ידי האייתוללה עלי חמינאי שתחת כהונתו איראן הפכה יותר תוקפנית ורצחנית".

שגריר איראן לאו"ם, אמיר סעיד אירוואני, אמר במהלך הישיבה כי ישראל דוחפת את האזור לקטסטרופה והדגיש כי הדרך לבלום את ההסלמה היא לעצור את המלחמה בעזה ואת ההתקפות על לבנון. הוא הוסיף גם כי מתקפת הטילים על ישראל הייתה תגובה "מידתית ומוצדקת", והדגיש כי אם ישראל תגיב למתקפה יהיו לכך השלכות.

צה"ל ניסה לחסל את מנהיגה החדש של חיזבאללה - במערכת הביטחון גוברת ההערכה שהאשם ספי א-דין, יורשו ובן דודו של נסראללה, חוסל בתקיפת צה"ל בביירות. התקיפה בוצעה בלילה שבין חמישי לשישי, במהלכה הותקף בונקר ששימש את מטה המודיעין של חיזבאללה.

על פי המידע, מנהיגה החדש של ארגון הטרור היה במקום. 63 פצצות במשקל טונה כל אחת הושלכו אל הבונקר. אם אכן המידע שהצביע על כך שא-דין היה במקום, הרי שיתכן וחוסל, שכן ממתקפה עוצמתית כזו, שדומה למתקפה שבה חוסל נסראללה, קשה לשרוד.

12 מחבלים חוסלו בטול כרם, בהם ראש תשתית הטרור של חמאס - בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ שנערכה בסוף השבוע, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, במרחב טול כרם וחיסלו את המחבל זאהי יאסר עבד אלראזק עופי, ראש תשתית חמאס בטול כרם.

המחבל תכנן והוביל את ניסיון פיגוע רכב התופת בעטרת ב-02.09.2024. במסגרת תפקידו סיפק אמצעי לחימה לפעילי טרור רבים במרחב, ותכנן להוציא פיגועים משמעותיים רבים נוספים ליישובים ביו"ש וליתר העורף הישראלי, בתוך כך, התכוון לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי.

כמו כן, עופי לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מספר פיגועים משמעותיים ועצימים נגד אזרחים בשטחי יו", בתוכם פיגועים בהם נפצעו אזרחים ישראלים נוספים. במסגרת זו, פעל לבסס תשתיות טרור מטעם חמאס וסייע לפעילי טרור במרחב לבצע פיגועי ירי ותופת משמעותיים.

בתקיפה חוסלו 11 מחבלים מרכזיים נוספים, אשר פעלו גם הם בתשתית הטרור בטול כרם. בין המחוסלים אנשי הג'יהאד האיסלאמי, ובהם ג'ית רדואן, מחבל מרכזי בארגון הטרור. בנוסף חוסלו: מג'די סאלם, איימן טנגי, באסל נאפע, אחמד גמאל עובאייד, עצאם קוזח, אתיר מגדי חסין אל לואיסי, אנואר מוחמד מוסא מסימי, מחמוד חרויש ומאמון ענבץ, כולם אנשי חמאס. כמו כן חוסל רכאן בלאל, המשויך לארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי.

שר החוץ ישראל כץ:"מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש יוכרז כאישיות בלתי רצויה בישראל" - שר החוץ ישראל כץ הודיע ערב החג כי החליט להכריז על מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כאישיות בלתי רצויה בישראל ולאסור על כניסתו לארץ.

זאת, על רקע העובדה שבתגובתו למתקפה של איראן על ישראל לא הזכיר את השם איראן ולא גינה באופן חד משמעי את תוקפנותה החמורה. לדברי כץ: "מי שלא מסוגל לגנות באופן חד משמעי את ההתקפה הנפשעת של איראן על ישראל, כפי שעשו כמעט כל מדינות העולם, אינו ראוי לדרוך על אדמת ישראל. מדובר במזכ"ל שלא הוקיע עד היום את הטבח שביצעו רוצחי החמאס ב-7 באוקטובר, ולא הוביל להחלטות שיכריזו עליהם כארגון טרור. מזכ"ל שמעניק רוח גבית לטרוריסטים של חמאס, חיזבאללה, החות'ים ועתה לספינת האם של הטרור העולמי איראן - ייזכר ככתם לדיראון עולם בתולדות האו"ם".

שוהה בלתי חוקי מחברון תכנן פיגוע בבית כנסת בדרום - הותר לפרסום שלפני כחודש עצרו שוטרי תחנת ערוער של מרחב הנגב שוהה בלתי חוקי מיטא חברון, שכוונתו הייתה לבצע פיגוע דקירה בבית כנסת, באחת הערים בדרום הארץ.

המחבל נעצר במהלך איתור 38 שוהים בלתי חוקיים באזור כסייפה. אז גם התקבל מידע שאחד מהם מתכנן לבצע פיגוע. החשוד, בן 17, ניסה להימלט ולאחר מרדף רגלי וירי באוויר של השוטרים, נעצר לחקירה ונכלא. בחקירתו הודה במיוחס לו.

צעירה נחטפה מעיראק לפני עשר שנים, ואותרה על ידי צה"ל בעזה - לאחר למעלה מעשור בעזה: צה"ל, בהובלת המתפ"ש, בשיתוף עם השגרירות האמריקאית בישראל, פעלו לשחרור צעירה יזידית מעיראק, שהוחזקה על ידי פעיל חמאס מזוהה דאע"ש ברצועה.  

הצעירה, פאוזיה אמין סידו, כיום בת 21, אותרה במקרה על ידי חיילים לאחר שנמלטה ממי שהחזיק בה ברצועה, לאחר שזה נהרג בתקיפה של צה"ל. היא חשפה את סיפורה בפני החיילים, וסיפרה כי בגיל 11 נחטפה על ידי אנשי דאע"ש ו"ונמכרה" לאותו פלסטיני שלקח אותה לרצועה.

לאחר חילוצה הועברה לידי אנשי השגרירות האמרקינית בישראל, ואלו העבירו אותה לירדן ומשם לעיראק. שלשום היא התאחדה עם בני משפחתה בעיר סינג'אר במערב עיראק.

ראש חטיבת הדיפלומטיה הדיגיטלית במשרד החוץ, דוד סרנגה, התייחס למקרה ואמר כי "הסיפור שלה הוא תזכורת לאכזריות שאיתה התמודדו הילדים היזידים, שנלקחו ללא אפשרות בחירה".

מזג האוויר: נעים – מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם טמפרטורות גבוהות מהממוצע לתקופה, בעיקר ‏בפנים הארץ ובהרים. ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה קלה בטמפרטורות והן קרובות לממוצע לתקופה. ביום שלישי לא יהיה שינוי ניכר בטמפרטורות.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןמלחמת חרבות ברזלסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה