חדשות בארץ

חיסולים ממוקדים: הותקף הבונקר של מנהיג חיזבאללה, חוסל יד ימינו של סינוואר

צה"ל תקף בדאחייה את הבונקר שעל פי המידע שהה בו מנהיג חיזבאללה החדש, האשם סאפי א-דין. ההערכה היא כי הוא חוסל ביחד עם מפקדים נוספים מארגון הטרור. בעזה חוסל רוחי משתהא, אשר שימש כראש שלטון חמאס ברצועת עזה, ויד ימינו של יחיא סינוואר

מטוס שתקף בביירות (צילום: דובר צה"ל)מטוס שתקף בביירות (צילום: דובר צה"ל)
אא

מערכת הביטחון הישראלית מנסה היום (מוצאי שבת) לאמת האם הצליח חיל האוויר לחסל את האשם סאפי א-דין, מנהיג חיזבאללה הנכנס. א-דין, שנכנס לתפקיד מייד לאחר חיסולו של חסן נסראללה, שהה על פי המידע בבונקר ברובע הדאחייה. הבונקר הותקף בלילה שבין חמישי לשישי.

‏73 פצצות חודרות בונקר הוטלו בתקיפה של חיל האוויר. הלבנונים דיווחו על עשרות נפגעים, אך לא סיפקו מידע על גורלו של א-דין. בצה"ל ציינו כי לאור עוצמת התקיפה, קלוש הסיכוי שמישהו שרד אותה.

בתקיפה נוספת בביירות חוסל המחבל מחמד יוסף עניסי, ששימש כבכיר במנהלת ייצור אמצעי הלחימה של חיזבאללה. עניסי היה ממובילי פרויקט ייצור הטילים המדויקים בלבנון, וכן היווה מוקד ידע ייחודי ובעל יכולות טכנולוגיות בתחום ייצור אמצעי לחימה.

כמו כן, חוסל מחמד רשיד סכאפי, ראש מערך הקשר בחיזבאללה. סכאפי היה מחבל ותיק בארגון הטרור, שימש כראש מערך הקשר משנת 2000, והיה מקורב לבכירי חיזבאללה ובעל ניסיון וסמכויות רבות בארגון.

בדרום לבנון חוסל ח'דר אלשהאביה, שפיקד על מרחב הר דב בחיזבאללה. ח'דר היה אחראי על ירי הטילים לעבר מג׳דל שמס בחודש יולי, בו נרצחו 12 ילדים.

בעזה חוסל יד ימינו של סינוואר

צה"ל והשב"כ אישרו היום כי אומת מידע לפיו, בתקיפה בעזה, שבוצעה לפני כשלושה חודשים, חוסל המחבל רוחי משתהא, אשר שימש כראש שלטון חמאס ברצועת עזה, ויד ימינו של יחיא סינוואר. יחד עימו חוסלו סאמח אלסארג׳, מחזיק תיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס, והמחבל סאמי עודה, מפקד מנגנון הבטחון הכללי של חמאס. השלושה חוסלו בתקיפת מנהרה בצפון הרצועה.

משתהא היה מוותיקי חמאס, בעל השפעה ישירה על אופן הפעלת הכוח של הארגון. היה מעורב בקבלת החלטות בעלות אופי צבאי, תוך ששימש גם כאחראי השלטון ברצועת עזה, מחזיק תיק האסירים בלשכה המדינית של הארגון ולשעבר מחזיק משרד הכספים. הקים יחד עם סינוואר את מנגנון הביטחון הכללי של החמאס, וריצה עם סינוואר עונש מאסר בכלא הישראלי.

24 שנים אחרי: חוסל מחבל שהשתתף בלינץ' ברמאללה

בחמישי בלילה חיסל צה"ל בדיר אל בלאח, שבמרכז רצועת עזה, את המחבל עבד אלעזיז צאלחה. המחבל השתתף בלינץ' האכזרי ברמאללה בשנת 2000, בו נרצחו חיילי המילואים רס"ל יוסף (יוסי) אברהמי ורב"ט ודים נורז׳יץ הי"ד. צאלחה מוכר מהתמונה בה צולם כשידיו מונפות מהחלון כשהן מגואלות בדם לאחר הלינץ'.

המחבל נעצר לאחר רצח החיילים ונידון לשני מאסרי עולם, אולם שוחרר בעסקת שליט וגורש לרצועה. לאחר שחרורו היה מעורב, ממקום מושבו ברצועה, בהכוונת פעילות טרור ביהודה ושומרון.

כמו כן, בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו היום את המחבל מחמד חסין עלי אלמחמוד, ששימש כזרוע המבצעת בלבנון של ארגון הטרור חמאס, אשר הכווינה פעולות טרור למרחב יהודה ושומרון.

מחמד קידם בשנים האחרונות פיגועים מול יעדים ישראלים בחו"ל ובישראל. במקביל, לקח חלק בפעילות להתבססות חמאס בזירה הלבנונית, פעילות אשר כללה בין היתר אספקת אמצעי לחימה לביצוע ירי רקטי לעבר ישראל, ומעורבות בניסיונות לייצור אמצעי לחימה מתקדמים.

בפעילות משותפת נוספת של צה"ל ושב"כ, הלילה, במרחב טריפולי שבלבנון, חוסל המחבל סעיד עלאא נאיף עלי, מהזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, אשר הוביל פיגועים נגד יעדים ישראליים ופעל לגייס פעילים לשורות חמאס בלבנון.

רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי בתקיפה בפאתי דמשק, המיוחסת לישראל, חוסל חסן ג'עפר קסיר, חתנו של מזכ"ל חיזבאללה לשעבר חסן נסראללה. אחיו, מוחמד ג'עפר קסיר, מפקד יחידה 4400 (האחראית על הברחת האמל"ח מאיראן לחיזבאללה), חוסל השבוע בתקיפה בדאחייה בביירות.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןחיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה