חדשות בעולם

בושה וזעם בעולם: אונר"א מועמדת לפרס נובל לשלום

אבסורד: הארגון שחלק מעובדיו משתפים פעולה עם ארגוני טרור והיו שותפים לטבח בישראל, עשוי לזכות בפרס שמשקף את ההיפך הגמור ממנו. בישראל זועמים: "לא רק טעות, אלא מהלך מוסרי פסול"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רשימת המועמדים לפרס נובל לשלום פורסמה השבוע, ובין השמות שזכו לתשומת לב רבה נמצאים ארגון אונר"א, בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג (ICJ) ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. בחירה בארגון כמו אונר"א, שהוקם במטרה לסייע לפליטים פלסטינים, מעוררת סערה ציבורית, כיוון שידוע כי פעילים מתוכו היו חלק מהטבח בישראל, ולמעשה היו שותפים לרצח. אונר"א הפך בעיני רבים לסמל של כישלון, לאחר שהתברר כי העובדים שבו קשורים לארגוני טרור. למרות כל זאת, הארגון נותר בין המועמדים המובילים לזכייה, מהלך שנוי במחלוקת שמעלה שאלות קשות לגבי הקריטריונים לבחירת הזוכה בפרס היוקרתי.

"בחירה באונר"א כזוכה היא לא רק טעות, אלא גם מהלך מוסרי פסול", אמרו בישראל. חקירות פנימיות של האו"ם חשפו כי תשעה מעובדי הארגון היו מעורבים בפעולות טרור, אך האו"ם לא נקט צעדים קשים מספיק נגדם.

במקביל, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שהתבטא בעבר בצורה שעוררה זעם בישראל בעקבות המלחמה, גם הוא מועמד לפרס נובל. ישראל הכריזה עליו "אישיות בלתי רצויה" ואסרה את כניסתו למדינה, מה שהוסיף שמן למדורה. גם אישים אחרים כמו נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ואיש האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבלני, נמנים בין המועמדים – אך הם לא יוכלו לזכות, כיוון שנבלני אינו בין החיים, ואילו זלנסקי הוא נשיא של מדינה שנמצאת במלחמה. ברחבי העולם טוענים כי בחירה בארגון כמו אונר"א תהווה קריאת תיגר על המוסר העולמי.

ביקורת נוספת על אונר"א הגיעה מצדם של נפגעי טרור ומשפחותיהם. איילת סמרנו, אימו של יונתן סמרנו ז"ל, שנחטף מהמסיבה ברעים וגופתו מוחזקת ברצועת עזה, הפגינה מול פיליפ לזאריני, העומד בראש הארגון, לפני כחודשיים. "איך אתה יכול לשתוק?", שאלה אותו בזעם על רקע העדויות כי אחד מעובדי הארגון היה מעורב בחטיפת גופת בנה. לדבריה, "העולם מתעלם מהעובדות הקשות, ולא ייתכן שארגון שכזה יזכה בפרס היוקרתי בעולם".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:פרס נובלאונר"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה