חדשות בעולם

באל ג'זירה לעגו לנרצחים בטבח, בעולם זעמו: "ערוץ של טרוריסטים"

הערוץ הקטארי ערך סרטון שבו חיילים נחטפו וסביבם המחבלים רוקדים סביבם ולועגים להם, תוך כדי שירה. ברשתות לא סלחו: "הדבר הכי מגעיל שאי פעם ראיתי, הם יכולים להאשים רק את עצמם על סגירת המשרדים שלהם בישראל"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הערוץ הקטארי אל ג'זירה מוצא את עצמו מאז סוף השבוע במוקד סערה בעולם. הערוץ פרסם מערכון סאטירי בתוכנית "אל-שבקה", המתייחס למתקפה בטבח, ולעג לחיילי צה"ל ולאזרחים שנרצחו. המערכון מציג חטיפה של חיילים ישראלים ותצפיתניות על ידי חמאס, תוך שהמחבלים רוקדים סביבם ולועגים להם.

במהלך המערכון, דמויות שונות מציינות את חשיבות מערכת כיפת ברזל, המכונה "כיפת שמש", בעוד החיילים הנחטפים מתמודדים עם איום מחבלים שחדרו ליישובי הדרום. הסצנה החלה בשירה וריקודים של המחבלים סביב החיילים החטופים והנרצחים, דבר שגרם לתגובה נזעמת בקרב הציבור. יחד עם זאת, ברשתות היה מי שכתב שלא ברור האם הסרטון סאטירי, כיוון שאירועים כאלה התרחשו במציאות.

התגובות ברשתות החברתיות היו חד משמעיות. משתמשים פרו-ישראלים הביעו זעזוע מהמערכון, כאשר אחד מהם כתב: "הדבר הכי מגעיל שאי פעם ראיתי", בעוד אחרים ציינו, "לא ייתכן שזה אמיתי" ו"הדבר הזה לא מצחיק בשום אופן". גולש נוסף הוסיף, "אל-ג'זירה יכולים להאשים רק את עצמם על כך שסגרו את המשרדים שלהם בישראל", בעוד אחרים כינו את הערוץ "תעמולה של טרוריסטים" ו"מפלצות".

במאי האחרון, ממשלת ישראל אישרה את סגירת משרד אל ג'זירה בעקבות פרסום תכנים המעודדים לטרור. בחודש שעבר, צה"ל פשט על המשרדים ברמאללה והטיל סנקציות בעקבות שידורים שהציגו את פעולתו בשטח.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:טבחאל ג'זירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה