חדשות בארץ

מחקר חדש חושף: כך תכנן חמאס את המתקפה הגדולה על ישראל

מחקר בלעדי חושף פרטים חדשים על האסטרטגיה של חמאס מאחורי מתקפת ה-7 באוקטובר, כולל שיתוף פעולה אזורי ותכנון מתקפה רב-חזיתית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שנערך בהובלת סא"ל (במיל') יהונתן דחוח-הלוי, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון (JCFA), חושף לראשונה חומרים בלעדיים על האופן בו תכנן חמאס את המתקפה הרצחנית שביצע ב-7 באוקטובר 2023.

המחקר התבסס על ארכיון העיתון הרשמי של חמאס "פלסטין", אתר האינטרנט הרשמי של גדודי אל-קסאם, ומספר ערוצי טלגרם שתיעדו מקרוב את הנעשה ברצועת עזה.

מן המחקר עולה כי חמאס, בשיתוף פעולה עם ארגוני טרור אחרים, תכנן מתקפה משולבת מכל החזיתות. המתקפה היתה אמורה לכלול כיבוש אזורים אסטרטגיים בגליל ובנגב, אינתיפאדה חמושה ביהודה ושומרון ובקרב ערביי ישראל, ושיגור רקטות לפגיעה בתשתיות מרכזיות במדינה.

המתקפה, על פי המחקר, תוכננה כהזדמנות לנצל את המשבר הפוליטי בישראל ואת הפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שהאסטרטגיה לשחרור פלסטין באמצעות ג'יהאד של מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, כללה את חזון "אחרית הימים" – נבואת והבטחת האסלאם לניצחון האולטימטיבי של המוסלמים על הכופרים, ובכלל זה כיבוש מסגד אל-אקצה והשמדת היהודים. במסגרת זו, הקים סינוואר חמ"ל מבצעים משותף שאיגד תחת קורת גג אחת את כל הזרועות הצבאיות של הארגונים הפלסטיניים, אשר פעלו תחת פיקודו ליישום תוכנית צבאית מתואמת.

לדברי סא"ל דחוח-הלוי, סינוואר ראה במבצע "שומר החומות" הוכחה לכך שניתן לגייס את ערביי ישראל למלחמה קשה. תובנה זו הובילה לתכנון מתקפת 7 באוקטובר, והתבססה על שילוב זירות עימות נוספות כמו לבנון, סוריה ועיראק.

סא"ל דחוח-הלוי מצטט את נאומו של סינוואר באפריל 2022, במהלכו אמר כי "לפנינו הזדמנות גדולה לבצע מהלך גדול", ובכך רמז לראשונה ובאופן ישיר על התכנית הגדולה של מתקפת הפתע לכיבוש שטח עוטף עזה.

כ-4 חודשים לאחר מכן, אמר סינוואר בקולו שמערכת 'אחרית הימים' קרובה לצאת לפועל.

מן המחקר עולה כי חמאס ביצע מהלכי הונאה רבים, שיצרו רושם שגוי בישראל לגבי כוונותיו האסטרטגיות כדי לשכנע את ישראל שארגון הטרור מורתע. בפועל תכנן חמאס מתקפה קרקעית ואווירית רחבת היקף. כן מצוין במחקר כי החלטתו של סינוואר לצאת למערכה מבלי לתאם מראש את מועדה עם חיזבאללה, שיבשה את יישום התכנית המקורית.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה