חדשות בעולם

מתחילים לאגור מזון: התושבים באיראן חוששים מהתגובה הישראלית

ברפובליקה האיסלמית חוששים מאוד מהתגובה של ישראל לירי המסיבי לפני כארבעה ימים. בינתיים, נרשם חוסר חמור במוצרי מזון בסיסיים, והתורים בסופרים, שהמדפים בהם כמעט ריקים, ארוכים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחר מתקפת הטילים הכבדה ששיגרה איראן לעבר ישראל לפני ארבעה ימים, האווירה ברפובליקה האיסלמית מתוחה, והציפיות לתגובה ישראלית הולכות וגוברות. לפי דיווחים שהתקבלו מאיראן, ישנו מחסור חמור במוצרי מזון חיוניים, מה שמוביל את הציבור המקומי להתמודדות עם תורים ארוכים ומדפים ריקים בסופרמרקטים. בין המוצרים הנעדרים: סוכר, קמח, אורז, ושמן. לפי הודעות שפורסמו ברשתות המזון מציינות כי המצב יימשך עד להודעה חדשה.

על רקע המשבר הכלכלי והחברתי, מקורות המקורבים למשטר האיראני מזהירים את ישראל שאם תבחר לפגוע במתקני האנרגיה של איראן, המדינה תגיב בתקיפות. אחד הדיווחים אף ציין כי ישראל תלויה ב-15 מתקני אנרגיה קריטיים, בהם שדות הגז המרכזיים שלה, וכי האיראנים עלולים למקד את המתקפות הבאות באתרים אלו במידה שתחול הסלמה נוספת.

בערים מרכזיות ברחבי איראן ניכרת תחושת תסכול וזעם מצד הציבור האיראני, בעיקר בשל התמיכה המתמשכת של המשטר בארגון חיזבאללה והתקשרותם במאבקים אזוריים. בטהראן ובערים נוספות נרשמו מקרים של אזרחים שהבעירו כרזות שפורסמו לזכרו של חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, וזאת למרות הסיכון האישי הגבוה לאלו שמוחים נגדו.

בעיראק, הכוחות הפרו-איראניים מנסים להיערך לאפשרות של מתקפה ישראלית או אמריקנית בעקבות המתיחות. מקורות בעיראק מדווחים כי מפקדות המיליציות בבגדאד ובאזורים נוספים פונו מחשש לתקיפות, בעיקר סמוך לגבול עם סוריה.

כידוע, ההתפתחויות האחרונות באות לאחר מותם של סמל דניאל אביב חיים סופר הי"ד ורב"ט טל דרור הי"ד, שני חיילי גולני שנהרגו כתוצאה מפגיעת כטב"ם ששיגרו המיליציות האיראניות לעבר רמת הגולן.

בתוך כך, שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, הגיע לביקור דיפלומטי בביירות ובדמשק, שם נפגש עם מנהיגי לבנון וסוריה. במסיבת עיתונאים שנערכה בדמשק, הזהיר עראקצ'י ש"תגובתנו לכל תוקפנות ישראלית תהיה קשה וחמורה יותר". הוא הדגיש כי איראן עומדת לצד בעלי בריתה באזור, ולא תהסס לפעול במקרה של תקיפות נוספות.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:מלחמהאירן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה