כתבות מגזין

"ההפגנות משחקות לטובתו של סינוואר": נדב מירן, אחיו של עמרי החטוף בעזה, בריאיון כאוב

נדב מירן מתגעגע לאחיו עמרי, שנחטף על ידי מחבלי חמאס לעזה, ונלחם למען חזרתו מהשבי, אבל בנוסף לכל הוא מבקש לזעוק את זעקת הלב: "כולנו משפחה אחת, בואו נהיה מאוחדים יותר"

בקטן: נדב מירן (צילום תמונת רקע: Chaim Goldberg/Flash90)בקטן: נדב מירן (צילום תמונת רקע: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שנה חלפה מאז פלישת מחבלי חמאס לשטח ישראל והטבח שביצעו ביישובי הדרום – והפצע פתוח וממאן להירפא. אחרי אחת מהשנים הכואבות ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, עם ישראל עדיין לא עיכל את ההשלכות במלואן. "זו מציאות שלעולם לא נוכל לעכל אותה ולהתרגל אליה", אומר נדב מירן, שאחיו עמרי נמצא בשבי חמאס בעזה.

את הרגעים בהם קיבל את הבשורה על חטיפתו של עמרי, מירן לא ישכח לעולם. "בבת אחת מצאתי את עצמי נזרק לתוך המים העמוקים ביותר בעולם", הוא חוזר לאותם רגעים מצמררים בהם הודיע אביו בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית שעמרי נחטף לעזה. "פתאום היה עלינו להתמודד עם אירוע כל כך קשה – שככל שעברו הימים, הבנו יותר ויותר את המשמעות הנוראית שלו. איך נצליח עכשיו להתמודד? נתקפנו בחרדות רבות לשלומו של עמרי. מה איתו עכשיו? איפה הוא בכלל?".

עומרי מירן, האח החטוף בעזה (צילום: באדיבות המשפחה)עומרי מירן, האח החטוף בעזה (צילום: באדיבות המשפחה)

אות חיים מהשבי

לאחר תקופה ארוכה של מלחמת התשה נפשית ואי ודאות לגבי מצבו, שחרר חמאס קלטת בה נצפה עמרי בתוך אחת המנהרות ברצועה. "עד לאותו רגע שמרתי את עצמי מחוץ למשחק התקשורתי", אומר אחיו. "אשתו של עמרי הייתה זו שסיפרה את הסיפור מהזווית הטובה ביותר, ואני לקחתי צעד אחד אחורה מתוך בחירה. אחרי שהקלטת שוחררה, לא יכולתי להמשיך לשתוק. נכנסתי לזירה התקשורתית, כשאני שם לעצמי מטרה אחת ויחידה: לדחוף את הממשלה ללכת עד הסוף כדי להחזיר את החטופים הביתה".

כשאתה אומר "ללכת עד הסוף", אתה מתכוון גם ל"עסקה עכשיו" – ברוח ההפגנות שמתקיימות בימים אלו?

"ממש לא", הוא נחרץ. "לעסקאות המדוברות בתקשורת אין שום היתכנות ממשית, כיוון שחמאס אומר 'לא' לכל עסקה. אלה עסקאות חסרות בסיס. הדיונים בין ישראל למדינות המתווכות מיותרים לחלוטין, כי כאשר הנייר מועבר בסופו של יום לחמאס – אנחנו מקבלים מהם 'לא' אחד גדול.

"חמאס לא יכול להישאר בשלטון, וישראל לא יכולה לצאת מרצועת עזה. ישראל צריכה להפעיל לחץ על החמאס ולקחת אחריות על הסיוע ההומניטרי שבזכותו חמאס גורף הון לקופה שלו. אנחנו ממשיכים לממן את חמאס, וזה לא מסתדר עם מטרת הממשלה למוטט את שלטונו".

במילים אחרות: עד עכשיו העבירו את הכסף במזוודות, ועכשיו מעבירים אותו במשאיות?

"מדינת ישראל העבירה תמיד כסף לחמאס במידות כאלו ואחרות. הסיוע ההומניטרי הוא סוג של תחליף: במקום להכניס את הכסף דרך קטאר, מכניסים אותו מציר פילדלפי".

 

"אל תצאו להפגין"

אפרופו ציר פילדלפי: יציאה מהציר תמורת החזרת החטופים – באה בחשבון מבחינתך?

"ציר פילדלפי הוא בסך הכול ספין תקשורתי. התקשורת עושה זאת רק כדי להאשים את נתניהו ולמקד את הפוקוס על כך שהוא כביכול מטרפד את העסקה בגלל ההתעקשות שלו שלא לצאת מציר פילדלפי. אין כאן שום אמת. מה שכן יש כאן – זו מגמה להסיט את האזרחים מהעובדה שסינוואר הוא זה שאומר את ה'לא' לכל עסקה שמוצעת לו.

"מדובר בציר אסטרטגי שחשוב לביטחונה של מדינת ישראל", מדגיש מירן. "כבשנו אותו מתוך מטרה לנטרל את חמאס מהשליטה עליו, ולכן הוא חייב להישאר בידי ישראל. זו הדרך היחידה שלנו לוודא שלא יקום בו שוב שלטון טרור שיתחמש נגדה".

אז ל"עסקה עכשיו" אתה מתנגד, וגם ליציאה מציר פילדלפי אתה מתנגד. המפגינים משמאל, אלו שכן קוראים ל"עסקה עכשיו", מזיקים לחטופים?

"כל מי שיוצא להפגין בהקשר הזה גורם למדינת ישראל ולחטופים נזק גדול שאין לתאר. מי שבאמת רוצה עסקה ומי שהחטופים חשובים לו – אסור שיצא להפגין. זה בדיוק מה שרוצה יחיא סינוואר: לפרק את מדינת ישראל. ועובדה שמהרגע שהחלו ההפגנות, סינוואר הקשיח את עמדותיו. ההפגנות הללו משחקות לטובתו של סינוואר ומשרתות את האינטרס שלו".

זו אמירה קשה.

"מי שיוצא להפגין משרת את יחיא סינוואר ותוקע כל עסקת חטופים אפשרית", חוזר מירן על דבריו. "המפגינים משתמשים בחטופים כדי להפיל את הממשלה, והם צריכים להתבייש בעצמם. אולי הם רוצים על הדרך להחזיר את החטופים הביתה, אבל זו לא המטרה האמיתית שלהם. הם רוצים אך ורק להפיל את הממשלה, וזו חוצפה שאין כדוגמתה".

כל אזרח שיוצא להפגין למען שחרור החטופים מונע באמת מתוך אג'נדה להפיל את הממשלה?

"אולי הם מוכרים לעצמם שההפגנות נועדו בשביל החטופים, אבל למעשה הם באים עם שלטים ועליהם הכיתוב: ביבי אשם. הם מתעלמים מהעובדה שלא נתניהו אשם, אלא סינוואר הוא זה שתוקע כל עסקה. אני לא מאמין שהם הולכים להפגין בשביל החטופים. הם יוצאים לרחובות מתוך מטרה להפיל את נתניהו.

"אני לא איש של נתניהו, ומעולם לא הצבעתי לליכוד", מבהיר מירן. "אבל נתניהו הוא ראש הממשלה המתאים ביותר לנהל את האירוע. המפגינים מכניסים פוליטיקה לתוך אירוע שאסור לו להיות נגוע בפוליטיקה. הם משתמשים בחטופים כדי להפיל את הממשלה".

 

תהיה חזק, אחי

לקראת סיום הריאיון, מירן מבקש לזעוק את זעקת הלב: "אני לא אדם דתי, אבל אני אוהב את הדת בכל ליבי. אני אוהב את הלאום שלי, אוהב את היהדות שלי, אוהב את העם שלי, ואני קורא מכאן לכל המגזרים להיות יותר מאוחדים ולקבל אחד את השני. השיח הפלגני והמסית נגד זרמים כל כך מדהימים, כמו המגזר החרדי או הדתי-לאומי, גורם לי לעלבון אישי. הרי כולנו משפחה אחת, כולנו אחים. מה יהיה איתנו? לאן ההסתה בתקשורת עוד תגרור אותנו?".

הזעקה שלך היא זעקה אמיתית וכנה.

"חד משמעית. זו זעקה שיוצאת לי ממעמקי הלב. למרות שאני לא מגדיר את עצמי כאדם דתי, אני מתחרפן מההסתה נגד הדת. זה משגע אותי. התקשורת הכניסה לאזרחים פחד מהמגזרים המדהימים הללו, וזו פשוט עסקנות ופוליטיקה שמשחירה את הדת היפה שיש לנו".

לסיום: מה היית רוצה למסור לעמרי?

זהו הרגע הראשון במהלך הריאיון בו מירן שותק שתיקה ארוכה ועצובה. "עמרי", הוא פונה אליו ישירות. "תמשיך להיות חזק, כי אני בטוח שאתה חזק. תדע שכולנו מנסים לעשות ככל יכולתנו על מנת שתחזרו – אתה ושאר החטופים – כמה שיותר מהר. אני לא יודע מתי זה יקרה באמת, אבל אתם צריכים להיות חזקים עד שתחזרו אלינו, ואמן שזה יקרה במהרה".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חטופיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה