פיתוח האישיות

מה יקרה אם תחזרו בתשובה? זה השינוי המדהים שעומד לקרות

הרמב"ם על המעלה של תשובה לפני הקב"ה: "אמש היה זה שנוא לפני המקום, משוקץ ומרוחק ותועבה, והיום הוא אהוב ונחמד, קרוב וידיד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"גדולה תשובה שמקרבת את האדם לשכינה, שנאמר: 'שובה ישראל עד ה' אלוקיך' (הושע י"ד, ב'). ונאמר: 'ולא שבתם עדי נאום ה'' (עמוס ד', ו'). התשובה מקרבת את הרחוקים.

אמש היה זה שנוא לפני המקום, משוקץ ומרוחק ותועבה, והיום הוא אהוב ונחמד, קרוב וידיד. וכן אתה מוצא שבלשון שהקדוש ברוך הוא מרחיק את החוטאים, בה הוא מקרב את השבים, בין יחיד בין ציבור".

(הרמב"ם, הלכות תשובה, פרק ז', הלכה ה').

 

משמעות הציטוט

על פי דברי הרמב"ם בציטוט שהבאנו, אפשר להבין גם עד כמה קל ופשוט תהליך התשובה. הרמב"ם מתאר כיצד האדם שהיה מרוחק מאוד מה', נחשב לשנוא ומרוחק, יכול, דרך התשובה, לחזור ולהיות קרוב, אהוב ונחמד בעיני ה'. השינוי הזה מתרחש מהר מאוד – מאתמול שהאדם היה שנוא ומרוחק, להיום שהוא קרוב ואהוב.

התהליך של התקרבות מחדש אל ה' הוא זמין ונגיש לכל אחד. בין אם מדובר באדם יחיד או בקהילה שלמה, התשובה פועלת עבור כולם. אפילו מי שהיה במצב רוחני גרוע ביותר, שנחשב "משוקץ" בעיני ה', יכול באמצעות תשובה כנה לפנות בחזרה אל ה' ולזכות להיות קרוב וידיד לו.

הרמב"ם מציין שהתשובה היא פשוטה, ואין צורך בתנאים מיוחדים כדי שהאדם יתקבל מחדש. מה שנדרש הוא רצון אמיתי להשתנות ולשוב לדרך הנכונה, וה' מיד מקבל את האדם בזרועות פתוחות.

מכאן נלמד עד כמה התשובה היא כלי עוצמתי, אך גם פשוט וזמין לכל אחד, בלי קשר למצבו הרוחני בעבר, וזהו חסד גדול מצד ה'.

 

כמה מילים על המחבר

רבי משה בן מימון (1138-1204) חי לפני למעלה מ-800 שנה, היה מגדולי הפוסקים בכל הדורות, אחד האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות. אמרה מפורסמת עליו היא "ממשה עד משה לא קם כמשה". היה ממעמידי עיקרי הדת והאמונה והוכתר בכינוי "הנשר הגדול". הרמב"ם חיבר עשרות ספרים, ביניהם: משנה תורה, מורה נבוכים, פירוש המשנה, ספר המצוות ועוד.   

הרב יגאל כהן - לחזור בתשובה מאהבה. צפו

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:הרמב"םחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה